Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van januari 2019

De maand dat Volkswagen tot op het bot ontroerde en Zweden zichzelf op de kaart zette als grootste restaurant ter wereld.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Begin januari vroegen we Adformatie-lezers te bepalen wat de allerbeste merkactivatie van 2018 was. Met bijna de helft van alle stemmen is de winnaar:

related partner content for mobile comes here

The North Face – The Pinnacle Project

Bureau: First Day of Spring

En dan de top 3 van januari:

Volkwagen – Annie. The Beetle.

Bureau: Third Story Films

Een auto is meer dan blik op wielen. Dat gevoel pakt Volkswagen perfect op met het verhaal van Kathleen Brooks. In 1966 kocht ze een Kever, die ze Annie noemde. Sinds die tijd zijn de twee onafscheidelijk en nog steeds tuffen ze overal naartoe. Toen ze bij Volkswagen van dit verhaal hoorden, ontstond het idee om de tot op de wieldop versleten Annie te restaureren. Elf maanden ging de Kever naar de werkplaats en de hele make-over werd gevangen in een ontroerend stukje storytelling over liefde en (vooral) het leven.

Visit Sweden – The Edible Country

Bureau: Prime Weber Shandwick

Denk je Zweden, dan denk je bossen en meren. Frisse lucht en ruimte om te ademen. Een perfecte bestemming voor mensen die houden van actief en gezond buitenleven dus. Toeristisch bureau Visit Sweden zet dit sterk aan in een creatieve handshake met het restaurantplatform Bookatable.com. Vier Zweedse Michelin-chefs ontwikkelden een menu waarvan alle ingrediënten in de natuur te vinden zijn en Visit Sweden plaatste op zeven waanzinnige buitenplekken tafels met een complete keuken die je kunt reserveren via Bookatable.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

KLM – Take-off Tips

Bureau: DDB Unlimited

KLM heeft iets bedacht om het wachten op vliegvelden minder saai te maken. Op de luchthavens van Amsterdam, Oslo en Rio de Janeiro lieten ze ‘Take-off’-bars bouwen, waar mensen digitaal tips kunnen uitwisselen met wachtende reizigers op het vliegveld in de stad waar ze naartoe vliegen. Om de ervaring extra persoonlijk te maken, zijn de interactieve installaties voorzien van driedimensionale hologramtechnologie. Doordat je je gesprekpartner voor je ziet, ontstaat het gevoel van een echte ontmoeting en daarmee wordt ervaringen uitwisselen een stuk leuker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gerard Haarhuis

Mijn eerste auto was een Kever. Om nooit te vergeten uiteraard. Prachtig verhaal dit. Past ook nog steeds volledig in de consistente reclame-uitingen van Volkswagen. Vanaf het begin met de iconische ad van Bill Bernbach: "Think small" tot en met nu: De grote hond die "uiteraard" alleen maar voorin de Passat wil zitten en de achteruitrij-perikelen met de paardentrailer.Merkkapitalisatie optima forma!!!
Ook ik zeg: Bedankt Volkswagen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in