‘Abel’s Deli’ wint AH Product Pitch 2017

Ondernemer Jesse van Donk wint een investeringspakket ter waarde van 125 duizend euro en een plek in het Albert Heijn-schap.

‘Abel’s Deli’, een zogeten ‘versmaaltijdconcept’ dat is ontwikkeld door de jonge ondernemer Jesse van Donk, heeft de AH Product Pitcht geworden, die dit jaar voor de tweede keer werd gehouden. Het initiatief is bedoeld om jong ondernemerschap te stimuleren, vernieuwend te zijn in het assortiment en klanten te blijven verrassen met vernieuwende producten. De jury van de Product Pitch wordt aangevoerd door commercieel directeur Marit van Egmond.

Lees hier waar een product aan moet voldoen om een plek in het schap bij Albert Heijn te veroveren.

 

125 duizend
De winst van ‘Abel’s Deli’ betekent dat Van Donk gedurende een jaar een brede samenwerking aangaat met Albert Heijn. Hij wint coaching om groeiplannen te realiseren en ontvangt een investeringspakket ter waarde van 125 duizend euro. De belangrijkste beloning is een plaats in het schap bij Albert Heijn.

Lekker in een potje
De jury van experts (zie onderaan) wees ook een tweetal runners-up aan, die naast schapruimte en coaching, een investeringspakket winnen. Dat zijn ‘Lekker in een potje’ en de ‘Bouillon Brothers’. Zij winnen naast schapruimte en coaching een investeringspakket ter waarde van respectievelijk 75 duizend en 50 duizend euro. Eervolle vermeldingen waren er voor GinMayo en Hook’d met schapruimte als prijs.


Juryberaad

Onderscheidend vermogen
Marit van Egmond stelt vast dat het niveau van het gepresenteerde hoog was. ‘De producten worden als ieder jaar beoordeeld op onderscheidend vermogen, innovatief gehalte en business potentieel. Daarnaast moet het uiteraard passen bij onze klanten. De deelnemers beoordelen we op ambitie, ervaring en hun presentatievaardigheid gedurende de pitchdag. Doel blijft om onze klanten te verrassen en de winnende producten zorgen voor nog meer diversiteit en innovatie bij Albert Heijn.’

De jury van de Product Pitch bestaat uit:
Marit van Egmond, (commercieel directeur)
Henk van Harn (‎VP Strategic Sourcing)
Carlijn Olthof (Director Merchandising & Sourcing Fresh)
Sjoerd Holleman (Senior Finance Director Merchandising & Sourcing)
Kees Rusius (Operational Manager).

Vorig jaar, bij de eerste AH Product Pitch, ging Kaas in 't Bakkie er met de winst vandoor.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie