Arno Peperkoorn nieuwe directeur opleiding Omnicom Media Group

Met de komst van Peperkoorn hoopt Omnicom 'het Ajax van de mediabureaus' te worden. Hij komt van Result Recruitment.

Omnicom Media Group heeft Arno Peperkoorn aangesteld als directeur opleiding. Hij gaat per 1 september aan de slag. Peperkoorn was hiervoor acht jaar lang directeur en partner van Result Recruitment Group en is daarnaast medeoprichter van diversiteitsplatform IncludeNow.

Patrick Molleman, ceo van Omnicom Media Group Nederland, zegt: 'We hebben grote ambities op het gebied van opleiding en de ontwikkeling van talenten. Arno is de ideale man om dit plan naar een hoger niveau te tillen.'

Peperkoorn zelf vult aan: 'De afgelopen jaren heb ik bij Result met prachtige mensen mogen werken, waarbij mijn focus lag op de interne cultuur en het begeleiden van extern talent. Daarnaast heb ik me met IncludeNow ingezet voor meer diversiteit binnen onze branche. De kans om nu bij Omnicom als directeur opleidingen te bouwen aan een nieuw talentfundament brengt alles samen.'

War on talent

Het betreft een nieuwe rol die Peperkoorn gaat vervullen, met het zogenoemde talentfundament gaat hij ‘bottom up’ aan de slag. Ook Omnicom ervaart op het moment een war on talent en wil die strijd met de nieuwe directeur opleiding aangaan. Peperkoorn moet met zijn brede en vooral diverse netwerk hieraan gaan bijdragen, zegt Molleman. En de ambities zijn serieus te noemen: Omnicom hoopt met de komst van Peperkoorn 'het Ajax van de mediabureaus te worden'.

Peperkoorn staat bovendien bekend als voorvechter van meer diversiteit en inclusiviteit in de marketing- en mediabranche, waarbij hij de confrontatie niet schuwt. Op sociale media trekt hij regelmatig fel van leer. Voor een commerciële functie wellicht minder handig, maar in deze rol komt dat juist goed van pas, aldus Molleman.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie