Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan

Ze was eerder werkzaam voor Heimat en BBDO.

Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan

Chuck Studios, het bureau dat zich richt op food advertising, stelt Eva Lia-Jordan aan als‘ culinair strategist’. Lia-Jordan, voorheen werkzaam bij Heimat in Berlijn en BBDO in Düsseldorf. Volgens Chuck Studio’s is ze wereld eerste culinair strategist. Tevens wordt Lukas Kaas aangesteld als junior strategist. Samen moeten ze het hart vormen van de strategische divisie van het bureau.

Culinaire Identiteiten

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf met vestigingen in Los Angeles, Londen en Moskou, werkt voor onder meer voor Unilever, KFC, Campina, en meerder lokale hero-brands zoals Verkade, Karvan Cevitam en Old Amsterdam. Chuck Studios ontwikkeld zogenoemde Culinaire Identiteiten. Dit is volgens het bureau een effectieve manier voor food brands om voedsel tot een distinctive brand asset te maken. Het moet merken een set van regels geven die vertellen hoe voedsel eruit ziet in reclames, maar ook hoe voedsel 'beweegt' en in welke wereld het leeft met als doel om heldere en onmiddellijke merkassociaties op te roepen. 

Toenemende vraag

Olaf van Gerwen, co-founder en global creative director van Chuck Studio zegt dat het vroeger enkel grote merken als McDonald’s en Coca-Cola waren die zich druk maakten over een Culinaire Identiteit: ‘Tegenwoordig begint het langzaam door te dringen dat elk food brand dat succesvol wil zijn hierover na moet denken. Wij verkondigen dit evangelie al jaren en we merken dat er tegenwoordig meer behoefte aan is. Lia-Jordan en Kaas zullen daarom een essentiële rol vervullen in de exponentiële groeifase die we met het bedrijf nu ingaan.’

Lees ook: Tijdens stress-situaties synchroniseert creativiteit wereldwijd

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie