Conny Braams van Unilever gekozen tot Global Marketer of the Year 2021

World Federation of Advertisers (WFA) kiest haar uit 7 mondiale marketingzwaargewichten, Ze volgt Marc Pritchard van Procter & Gamble op.

Still uit video interview van WFA met Conny Braams

Conny Braams, de chief digital en marketing officer van Unilever, is door World Federation of Advertisers (WFA) uitgeroepen tot Global Marketer of the Year 2021. Ze werd gekozen uit een shortlist van zeven marketeers, onder wie de cmo’s van Natura, Coca-Cola, Lego, Dole Sunshine, Mars en Diageo. 

Het is de vijfde keer dat de WFA de verkiezing van de Global Marketer of the Year houdt. Braams kwam als beste uit de bus bij de deskundige jury en de marketing-community, waaronder de WFA-leden. Beide groepen wogen even zwaar in de beoordeling. Vorig jaar ging de titel naar Marc Pritchard van  Procter & Gamble

Digitale transformatie

Als Unilevers eerste chief digital en marketing officer is Braams verantwoordelijk voor de  digitale transformatie en marketing wereldwijd van Unilever. Ze heeft er snel indruk gemaakt  in zeer uitdagende omstandigheden, stelt juryvoorzitter Raja Rajamannar, president van de WFA en chief marketing- en communicatie van Mastercard.

Rajamannar: ‘Ze heeft laten zien hoe marketing – mits met empathie gedaan – consumenten kan helpen en ervoor kan zorgen dat merken zich niet alleen richten op waarde maar ook op waarden.’

Inspelen op convergentie 

Braams werd in januari 2020 aangesteld in haar huidige functie, na een brede internationale carrière bij Unilever van meer dan drie decennia.

WFA prijst het dat het bedrijf onder haar leiding fors heeft  geïnvesteerd in AI en machine learning, en dat het zijn 'Digital Hubs' heeft ontwikkeld tot 'Digital Marketing and Commerce Hubs'. Braams en Unilever hebben daarmee ingespeeld op de toenemende convergentie van media, entertainment en commercie. Unilevers digitale uitgaven bedragen nu meer dan 40% en in delen van de wereld, zoals China, zelfs aanzienlijk hoger door de groei van investeringen in gaming, influencer-marketing, entertainment, nieuwe digitale businessmodellen en digital commerce.

Ook Braams missie om de consument duurzame keuzes te bieden krijgt waardering van de WFA, evenals het feit dat ze een pleitbezorger is voor de rol van marketeers om  verantwoorde groei te stimuleren.

Naast Braams stonden deze cmo’s op de shortlist:

  • Andrea Álvares, chief brand, innovation, international and sustainability officer, Natura
  • Rupen Desai, global cmo, Dole Sunshine Company
  • Cristina Diezhandino, cmo, Diageo
  • Julia Goldin, evp, chief product and marketing officer, Lego Group
  • Pratik Thakar, head of global creative strategy and content, Coca-Cola at The Coca-Cola Company
  • Jane Wakely, lead cmo, Mars, Incorporated

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie