Global design chief Daniël Sytsma vertrekt bij Dentsu Creative

Daniel Sytsma vertrekt na 15 jaar bij Dentsu Creative (voorheen Achtung!). Hij gaat verder als zelfstandig creative director.

Daniel Sytsma vertrekt na 2 jaar als global chief design officer bij Dentsu Creative. Hij vestigt zich als zelfstandig creative director & design consultant. In die rol wil hij bureaus en merken helpen met het versterken van design en creativiteit met een focus op merkidentiteiten, digitale producten en innovatieve campagnes. Dat doet hij op project- of interim basis, met een flexibele schil van experts.

Sytsma begon zijn carrière 15 jaar geleden bij het bureau (destijds ACHTUNG!) in 2008 en was actief in meerdere rollen. Hij sloot zich in 2014 aan als partner en werd executive creative director. Hetzelfde jaar lanceerde hij Studio Kraftwerk, het label voor digitale producten en innovatie. Beide bureaus werden verkocht aan Dentsu, waar Daniël de functie van chief design officer kreeg, eerst EMEA en vervolgens global. In de 15 jaar won hij met het bureau ruim 100 awards, waaronder 5 Grand Prix bij Eurobest en Red Dot.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie