Dit zijn de 6 kandidaten voor de titel CommunicatieMan/Vrouw 2020

Selectiecommissie maakt longlist voor prestigieuze prijs bekend.

De 6 kandidaten voor de Verkiezing voor CommunicatieMan/Vrouw 2020 zijn bekend. De selectiecommissie van de prijs kwam met deze namen:

Kirsten Verdel, de drijvende kracht achter ‘XS4ALL Moet Blijven’.

Guido Stein, die de transformatie van Nuon naar Vattenfall deed.

Lodewijk van Noort, gemeente Den Haag, de man achter heldere taal van overheid.

Mariëlle Krouwel, zette het merk De Volksbank op de kaart.

Sibel Kilinc, zat achter communicatieaanpak One Young World in Den Haag met 2.000 jonge ‘wereldleiders’

Sascha Becker, Proof Reputation, adviseur achter de zogenoemde employee journey

De kandidaten zijn beoordeeld op de criteria: inspirerend, innovatief, impact en individuele bijdrage. Eind mei worden uit deze longlist 3 finalisten gekozen. Hier een nadere introductie:

Kirsten Verdel, Guido Stein, Lodewijk van Noort
Kirsten Verdel, Guido Stein, Lodewijk van Noort

Kirsten Verdel - ‘XS4ALL Moet Blijven’ , Freedom Internet
Kirsten
Verdel richtte het actiecomité ‘XS4ALL Moet Blijven’ op, voerde campagne nadat KPN het merk uit de markt wilde halen.  55.000 sympathisanten tekenden haar petitie, mensen die wilden helpen meldden zich. Verdel hield zich bezig met communicatie, woordvoering en organisatie. Toen KPN het besluit toch doorzette, organiseerde ze een crowdfundingcampagne en binnen 3,5 dag haalde daarmee  2,5 miljoen euro op. Op 11 november startte Freedom Internet, dat binnen een week  10.000 founding members verzamelde.

Guido Stein - Vattenfall
Guido Stein leidde afgelopen jaar de transformatie van Nuon naar het onbekende Vattenfall, zonder gevolgen voor de commerciële resultaten. Een omvangrijke en lastige klus met bijna 2 miljoen klanten loyaal aan het oude Nuon in een sector waar betrouwbaarheid van een merk `een belangrijke rol speelt. Vattenfall is inmiddels omarmd door de klanten,  ook door de nieuwe purpose die het in Nederland lanceerde: Fossielvrij Leven in Een Generatie.  Dit bracht midden in het publieke debat en leidde tot een hogere engagement van personeel.

Lodewijk van Noort – gemeente Den Haag
Lodewijk van Noort zet zich in voor een overheid die duidelijke taal gebruikt. Hij leidde in opdracht van De Taalunie en het ministerie BZK de campagne over Direct Duidelijke overheidscommunicatie. Hij wist organisaties te raken door goed te luisteren naar mensen die moeite hebben met taal en hun verhalen te delen. De campagne speelt in op de behoefte van de organisaties; starters krijgen  inspiratie en de juiste hulp, organisaties die al verder zijn zet Van Noort op het podium. Het aantal deelnemende organisaties en hun resultaten groeit nog steeds.’

Mariëlle Krouwel, Sibel Kilinc, Sascha Becker
Mariëlle Krouwel, Sibel Kilinc, Sascha Becker

Mariëlle Krouwel – De Volksbank
Mariëlle Krouwel verzorgde eerder De Volksbank en zette dit merk het afgelopen jaar breed op de kaart.  De uitdaging daarbij was om een merk waar je geen klant kunt worden, begrijpelijk, aantrekkelijk en relevant voor consumenten te maken. In korte tijd werd de gezamenlijke missie van de merken van de Volksbank vertaald in een overkoepelende belofte. De bank kreeg een eigen gezicht. De eerste resultaten laten zien dat in 1 kwartaal onze merkbekendheid significant verdubbelt.

Sibel Kilinc – gemeente Den Haag
Sibel Kilinc liet 2.000 talentvolle en inspirerende jonge leiders uit de hele wereld, Den Haag in hun hart sluiten met de communicatieaanpak voor One Young World The Hague. Daarin stonden waardevolle ontmoetingen, het uitwisselen van ideeën, maar bovenal het sluiten van vriendschappen  centraal. Twaalf talentvolle, Haagse jongeren, die elk op hun eigen manier werken aan een betere wereld, dachten en werkten mee aan de communicatieaanpak.


Sascha Becker – Proof Reputation
Zette de zogenoemde employee journey het afgelopen jaar structureel op de kaart. Hij helpt organisaties alles uit hun ‘meest waardevolle asset’ te halen: medewerkers.
Beckers mantra: Blije medewerkers = blije klanten = meer business value. Zo hielp hij  NN Hongarije bij de introductie en implementatie van een agile manier van werken. Hij gebruikte daarvoor een gedegen analyse, geïntegreerde communicatiestrategie en creatief concept gericht op empowerment.

Verdere procedure

De kandidaten op de shortlist presenteren zichzelf volgende maand tijdens een selectiedag bij Yacht. De drie beste kandidaten gaan door naar de finale. Zij leggen vervolgens een interview af bij de jury. Op C-day20, op 16 juni 2020, wordt bekendgemaakt wie er met de titel CommunicatieMan of -Vrouw van het Jaar naar huis gaat.

De selectiecommissie voor de Communicatieverkiezingen bestaat uit: Paulien Trommelen (voorzitter), Debbie Barendregt, Monique van Vliet, Frank de Zwart, Frank van Noort, Annette Bax, Annette Reijersen van Buuren, Lisanne Nieuwland, Simone Dorreboom, Michiel Haighton en Bauke van der Loo.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ineke Vrrede
Lodewijk ik vind dat jij het super goed doet, nu begrijp ik alles wat er bedoeld wordt in de media veel beter. Fantastisch, ga zo door. Voor mij ben jij de winnaar.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie