Premium

Dit zijn de 100 Beste Marketeers van Nederland (51-100)

Donderdag 26 maart maken we de Marketeer of the Year 2019 bekend, het aftellen begint vandaag. Dit zijn de nummers 51 tot en met 100.

DMA 2020, virtuele plaats van handeling: Capital C
Adformatie

De winnaars van de Dutch Marketing Awards worden donderdag 26 maart om 16.30 uur aangekondigd in een live online talkshow. Die is hier te volgen (daar kunt u zich ook registreren, waardoor u een reminder krijgt als de uitreiking begint). Meer informatie over de online uitreiking vindt u onderaan dit bericht.

Dit zijn de nummers 51 tot en met 100 in de Top 100 Beste Marketeers van het jaar 2020:

(De nummers 26 tot en met 50 zijn ook gepubliceerd en vindt u hier, de nummers 4 tot en met 25 hier.)

Advertentie
advertisement

51 (-) Virginia Yanquilevich - Ceo Dopper
‘Wij willen de wegwerpfles voor water de wereld uit bannen en daartoe zoveel mogelijk mensen inspireren om te kiezen voor een herbruikbare waterfles. Vorig jaar hebben wij die gedragsverandering bij consumenten en bedrijven gerealiseerd door middel van activaties met partners zoals Schiphol, het Tropenmuseum en het opzetten van grote educatieprogramma’s zoals Dopper’s Changemaker Challenge. Momenteel zijn we bezig onze activiteiten in Nepal uit te breiden en onze community van consumenten en industriechangers verder te bouwen.’

52 (70) Greo Belgers - Group director marketing Triodos bank
‘We zetten onze campagnes tegenwoordig neer als brede multimedia events, die voorbij de gebruikelijke tv-, online- en mobiele content reiken naar onverwachte vormen van communicatie. Zo wil ik bouwen aan het meest invloedrijke merk. Om relevant te blijven zie ik een transitie voor Triodos Bank als ‘bank’ naar een platform voor de meest geweldige dingen. De wereld is sterk aan het veranderen, en om als duurzame thoughtleader relevant te blijven, moeten we voorop blijven lopen.’

53 (36) Mariëtte Leenhouts - Marketing and communications director Randstad Groep Nederland
‘We hebben onze mooie en unieke merken Yacht, Tempo-Team en Randstad verder versterkt. Zo hebben we onze brandpurposes vertaald in in- en externe campagnes en het crm voor de Randstadgroep from scratch opgetuigd met nieuwe digitale een-op-een-communicatie en relevantere 'matches' als resultaat. We hebben ook het real-life, volledig data-driven, hufter-proof CX-programma ’Customer Delight’ ingevoerd; een cadeautje. De rol van de intercedenten wordt dankzij de digitalisering veel specialistischer, persoonlijker en meer coachend. Dat nieuwe snijvlak vind ik véél interessanter dan de digitalisering zelf.’

54 (-) Martin de Boer - Directeur marketing Corendon hotels and resorts
‘Het plaatsen van de Boeing747 in de tuin van het Corendon Village hotel was afgelopen jaar onze belangrijkste marketingprestatie. Dit moment heeft geresulteerd in 4,7 miljard views wereldwijd. En we lieten ermee zien dat Corendon niet alleen een touroperator is, maar ook eigen hotels heeft. Dit jaar staan crm, loyalty en personalisatie op de agenda. Hiermee willen we steeds meer directe boekingen via onze eigen kanalen binnenhalen.’

55 (38) Ron Schneider - Lead marketing Eneco
‘Met het team hebben we met de ‘heel Nederland schakelt om’-campagne onze positie als duurzame energie-aanbieder versterkt waarbij we hebben ingezet op oplossingen die voor veel Nederlanders bereikbaar zijn. In onze marktbewerking en ontwikkeling van proposities spelen data steeds meer een hoofdrol. Hiermee verandert de samenwerking met andere disciplines en wordt deze intensiever, zeker met IT, data en digital teams. De uitdaging om daarbij te blijven werken vanuit een sterk merkmechanisme, staat hoog op de agenda.’

56 (47) Yvette Belt-Beekman - Directeur marketingcommunicatie KPN
‘De overgang van een multibrand- naar een single-brandstrategie was onze belangrijkste prestatie vorig jaar. We willen de verschillende doelgroepen gericht aanspreken vanuit een merk. We zijn met een nieuw creatief bureau in zee gegaan en hebben het merkconcept ‘Het netwerk van Nederland’ geïntroduceerd. Komend jaar ontwikkelen we deze strategie verder, waarbij het merk sturend zal zijn voor in- en extern. De merkbeleving moet op alle touchpoints voelbaar zijn voor de klant.’ 

57 (46) Jens Waaijers - Cco Knab
‘Het afgelopen jaar hebben we ons merk scherper neergezet met de nieuwe, succesvolle campagne: “Online bank. Menselijke service.” Door deze aanscherping, onze hoge mate van dienstverlening en door onze klantgerichte focus hebben we onze groeiversnelling vast kunnen houden. We houden de focus op de continue verbetering van onze onlinedienstverlening, onder meer met het adopteren van nieuwe innovaties.’

58 (-) Saskia Egas Reparaz - Ceo Etos
Saskia Egas Reparaz maakte in 2018 de overstap van Albert Heijn naar Etos en nam in 2019 een aantal cruciale beslissingen. Over de onlinestrategie van Etos bijvoorbeeld. Niet alleen werd gezondheidsplatform Solvo met websites als gezondheidsplein.nl en dokterdokter.nl ingelijfd, ook werd een intensieve samenwerking met zusterbedrijf Bol.com aangekondigd. Dit mag niet ten kostte gaan van de fysieke winkels, bezweert Egas Reparaz tegen BNR. ‘Ik geloof in menselijk contact en de helpende hand van de winkelmedewerker

59 (33) Remco Kok - Ceo Stegeman
Kok wil met zijn bedrijf de vleeswarenindustrie veranderen. Ook in 2019 zette hij door op de ingeslagen weg van ‘0-50-100' - wat zoveel betekent als nul procent verspilling, vijftig procent minder vlees en honderd procent transparantie. Hij ziet heil in samenwerking met externe partijen en gooit de luiken dan ook liever open, dan dat hij angstig concurrentievoordeel tracht te behouden. Omdat Stegeman onderdeel is van het wereldwijde Campofrio, kan hij echt impact maken.

60 (34) Rik ten Wolde - Senior marketingmanager klantsucces AFAS
‘Ons hoogtepunt afgelopen jaar was zonder twijfel de organisatie van Succestival; een tweedaags kennisfestival voor meer dan duizend AFAS-klanten. Dit hebben we van begin tot eind zelf georganiseerd met in totaal honderd sessies per dag, door de bezoekers zelf te plannen door middel van een app. Het evenement werd direct ons best beoordeelde ooit, met gemiddelde een 8,5. Dit jaar ga ik onder meer verder met het op een ethische manier verscherpen van ons klantbeeld en het verduurzamen van marketingcampagnes.’rds.nl, waar u zich ook kunt registreren.

61 (-) Nanne Bos - Global Brand Lead ING
‘In 2019 hebben we onze marketinginspanningen verder geharmoniseerd en zo grote stappen gezet in het verstevigen van de positie van ons merk wereldwijd. Dit leidde tot de lancering van een internationale merkpropositie, met één tagline - ‘do your thing’ - en een merkgedachte voor zowel onze consumenten als zakelijke activiteiten. Dit jaar gaan we onder meer de internationale businessunits ondersteunen bij de uitrol hiervan en er de buildingblocks fotografie en sonic branding aan toevoegen. Ook gaan we de banden tussen ons merkdesignsysteem en de UX verder verstevigen.’

62 (41) David Verschoor - Director marketing, partnerships and communication Hartstichting
‘In lijn met de herpositionering die we eerder ontwikkelden, lanceerden we in 2019 ‘Je hart ben jij. Wij zijn er voor je hart’. Hiermee is een fundamenteel andere koers ingezet om heel Nederland te betrekken bij het eigen hart. De campagne is zeer goed ontvangen, net als de publiekscampagnes BuurtAED en Bloeddruk. Dit jaar verrijken we de merkstrategie en gaan we het creatieve concept in customer touchpoints integreren. We transformeren van ‘vragen om te geven’ naar ‘geven waar Nederland om vraagt’, met een aanbod waar mensen zich in herkennen.’

63 (-) Raymond van Eck - Managing Director Powerpeers
‘Powerpeers stelt energie-producerende klanten in staat om hun energie real-time met andere gebruikers te delen; uniek transparant en traceerbaar, maar wel ingewikkeld om uit te leggen. Daarom hebben we afgelopen jaar een strategische herpositionering doorgevoerd, compleet met de energieke Power to the People-campagne, een verbeterde customer experience en gebalanceerde commerciële operatie. Dit heeft geleid groei en een zeer hoge NPS-score. Dit fundament gaan we verder verankeren; zelfs eigenaar Vattenfall wil de propositie gaan aanbieden aan haar klanten.’

64 (-) Nicole van Gorp-Schippers - Marketing- en communicatiemanager CONO Kaasmakers
‘Ons merk Beemster is een Nederland-breed, volwassen merk geworden. Dankzij de inzet van crossmedia, content creatie, influencermarketing en innovatie zijn we medio 2018 het grootste A-merk in de categorie kaas en in 2019 het grootste vers-merk in de merken top-100 geworden. Onze activaties, zoals een Mac & Cheese in samenwerking met topchef Syrco Bakker en Jumbo Foodmarkt en Beemstertosti’s op festivals, hebben hieraan bijgedragen. Beemster is uitgeroepen tot duurzaamheidsvoorloper in de categorie kaas en dit zal ook komend jaar hoog op onze agenda staan.’

65 (29) Bas Bisschops - Directeur marketing en communicatie ABN Amro
‘ABN Amro lanceerde de Overwaarde Hypotheek, een product voor oudere klanten om hun vermogen om te kunnen zetten van stenen in saldo. Een succes. Daarnaast hielpen we onder meer ondernemers om hun bedrijf te verduurzamen. Ik zie dat de traditionele manieren om merkverhalen te vertellen onder druk staan; het vak is doorgeschoten in performance marketing. Ik heb dan ook de ambitie om in 2020 op zoek te gaan naar een nieuwe en effectieve balans tussen brand en performance.’

66 (32) Marieke van Balen - Head of marketing Danone Nederland
‘Afgelopen jaar hebben we de merkpositionering voor Danio aangescherpt en een nieuwe communicatiestrategie ontwikkeld. Tijdens de eerste campagne “favoriete Hollandse smaken” zijn er meer dan vijfhonderdduizend stemmen uitgebracht. De winnende smaken tompouce en speculaas staan sinds begin januari in de schappen en zijn een groot succes. De focus voor dit jaar ligt op (plantaardige) innovaties en sterke campagnes voor Danio en Activia, duurzaamheid en growth hacking.’

67 (59) Cas Boland - Interimmanager en consultant
‘Afgelopen jaar heb ik kwantitatieve en kwalitatieve groei weten te realiseren, onder meer bij Moco museum, door individuen en teams te motiveren, resultaatgericht te laten (samen)werken en veel aandacht te hebben voor overige interne aspecten. Op de lange termijn is je merk immers zo sterk als je organisatie. In 2020 wil ik impact maken door merken en klanten inclusiever, duurzamer en maatschappelijk relevanter te maken. Deze tijd dwingt merken om verantwoordelijker te zijn, zowel moreel als commercieel. Digitale innovaties helpen daarbij, eerder dan de ouderwetse, vaak gekunstelde storytellingcampagnes.’

68 (60) Erica van Vonderen-Hahn - International marketing and e-commerce director Basic Fit
‘Basic Fit implementeerde de internationale strategie ‘Go For It’ waarbij de positionering “Jij bepaalt wat fit is” centraal stond. Ons marktleiderschap werd verstevigd en alle merk- en business-kpi’s werden overstegen. 2020 zal in het teken staan van een verdere automatisering en schaalbaarheid van alle marketingactiviteiten. De uitdaging die ik zie, zit in het verder professionaliseren van het internationale, multidisciplinaire team met een “test-and-learn mentality”. Innovatie moet onder meer leiden tot geautomatiseerde customer journeys.’

69 (96) Jeroen de Bakker - Directeur product and growth audio Talpa Network
‘Uiteraard zijn we ontzettend blij met de Effie voor Radio10 en het behoud van het marktleiderschap van 538. Dit is gelukt mede dankzij onze aangescherpte portfolio- en mediastrategie. Verder zijn we gestart met het uitrollen van evidence based-marketing, hebben gewerkt aan onze kostenefficiëntie, effectiviteit en interne kennisontwikkeling en zijn er tal van nieuwe formats ontwikkeld zoals Linda radio en podcasts. In 2020 gaan we wederom voor groei van marktaandeel en digitale beluistering en de ontwikkeling van relevante, onderscheidende - lineaire, non-lineaire en interactieve - audiocontent.’

70 (-) Esmee Blom - Marketingcommunicatiemanager merk en campagnes PLUS
‘Jaar na jaar groeien we harder dan de markt. De campagne ‘Goed eten. Daar houden we van’ werd bekroond met een Gouden Loeki-nominatie in alle vier kwartalen en een voordracht in de top drie van de SAN Accenten-categorie Adverteerders van het Jaar. In 2020 gaan we onze klanten nog beter leren kennen door middel van data en insights en verdiepen we onze ‘Goed eten’-positionering.’

71 (-) Marielle Krouwel - Hoofd merk, media en communicatie de Volksbank
‘Onze belangrijkste prestatie vorig jaar was de introductie van de aangescherpte - en bekroonde – merkstrategie voor SNS; van de niet-normale Bennie Jolink naar de Typische Nederlander. Ook hebben we een heldere, relevante en vlijmscherpe merkstrategie voor de Volksbank ontwikkeld: het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Dit jaar richten we ons op het hand-in-hand laten gaan van commerciële doelen en de maatschappelijke footprint: doing good while doing business en de internal branding daarbij.’

72 (66) Annemarie Joosen - Cmo Marktplaats (tot december 2019)
‘We hebben Marktplaats en 2dehands, twee sterke merken met respectievelijk acht en drie miljoen unieke bezoekers per maand, getransformeerd van functioneel platform naar de plaats waar je de beste deals kunt maken, unieke items kunt vinden en een positieve impact kunt hebben op jouw omgeving. De samenwerking tussen product en marketingteams was hierbij cruciaal. Nu gaan we verder met de balans tussen personalisatie en privacy, data-insights en de ontwikkeling van de juiste rollen en teams daarbij.’

73 (22) Erik-Jan Gelink - Commercieel directeur van Transavia (tot eind 2019)
‘Ik heb de commerciële afdeling van Transavia vorig jaar omgebouwd van een hiërarchische, functionele afdeling naar een zelf-organiserend team dat verantwoordelijkheden oppakt. Verder hebben we het aanbod richting passagiers verbeterd, hebben we het merk meer geladen en werden de salestargets gehaald. Later in 2020, na een sabattical, wil ik me weer verbinden aan een bedrijf.’

74 (-) Maryam Boonstra - Manager marketing en channel PostNL
‘We hebben afgelopen jaren op het gebied van de last mile flinke stappen gezet. Zo hebben we same day delivery, twee-uursbezorging en retour aan de deur-services ontwikkeld. Over de drempel zijn we ook meubelen en apparaten gaan monteren en installeren. Onze app heeft inmiddels 5,3 miljoen actieve gebruikers en onze site 366 miljoen bezoekers per jaar. Onze ambitie is om in 2030 alle pakketten en brieven in de Benelux emissievrij te bezorgen in de last mile, in 2025 moet dat al het geval zijn in 25 binnensteden.’

75 (-) Elske Doets - Directeur en eigenaar van Doets Reizen
‘Wij geven bij Doets Reizen op jaarbasis maar één procent van onze omzet in euro’s uit aan marketing. In 2019 hebben we de slogan ‘Altijd eerste rij, very vip’ geïntroduceerd, waarmee we onze kernwaarde voor klanten en onze toekomstbestendigheid bevestigen. Dat jaar hebben we ook een rebranding van Jan Doets America Tours naar Doets Reizen gerealiseerd, met een nieuwe website aan onze kwalitatieve positionering gewerkt en de bestemmingen China en Japan toegevoegd. In 2020 gaan we personalisatie online meer ontginnen, zaaien en oogsten.’

76 (-) Ram Huigen - Marketingmanager soups Unilever
‘Ik ben het meest trots op de lancering van Unox Puur Soep in 2019 en de enorme hoeveelheid positieve consumentenreacties die we daar op krijgen! Puur Soep is het eerste koelverse product van Unox; na soep in blik (1957) en soep in zak (2004) is het onze volgende soepdoorbraak. De marketingmix is volledig door het Unox-team in Nederland ontwikkeld en uitgevoerd met fantastische bureaus. Dit jaar gaan we onze brandpurpose voor consumenten tot leven brengen en onze digitale data-strategie verbeteren.’

77 (-) Kenneth Wijngaarde - VP of marketing Temper
‘Temper is een nieuwkomer in de wereld van werk. Vorig jaar hebben we ons merk geïntroduceerd bij het bredere publiek en laten zien dat we functionele voordelen hebben en ook een duurzame visie op de toekomst van de arbeidsmarkt. Onze naamsbekendheid is verdubbeld en de groei in nieuwe gebruikers verdrievoudigd. In 2020 zullen we onder meer de volledige potentie van onze rijke, gedragsdata benutten om verbeterde en gepersonaliseerde ervaringen te realiseren voor onze gebruikers.’

78 (-) Hella de Weger - Head of brand, a.s.r.
‘Ik ben heel trots op de introductie en prestaties van ‘Dit is de tijd van doen’. De naamsbekendheid van a.s.r. is extreem snel gestegen tot boven de tachtig procent; toen ik begon in 2017 was die nog onder de veertig. Maar belangrijker: Nederlanders koppelen de juiste merkwaarden aan ons merk: duurzaam, maatschappelijk betrokken, eerlijk en betrouwbaar. ‘Dit is de tijd van doen’ gaan we doorontwikkelen door mensen bekender te maken met wat we dan precies allemaal doen. Zo lanceren we binnenkort een nieuwe verduurzamingshypotheek.’

79 (-) Roland van der Vorst - Head of innovation Rabobank
‘Mijn belangrijkste prestatie vorig jaar was het maken van een innovatiestrategie om Rabobank internationaal neer te zetten als de bank voor grootzakelijk verkeer - en meer specifiek: de bank op het gebied van Food en Agri. Marketing en innovatie moeten veel meer naar elkaar toe gebracht worden. Vanuit mijn functie als hoofd innovatie probeer ik concrete invulling te geven aan de beloftes die marketing doorgaans doet. Komend jaar gaat mijn aandacht specifiek uit naar: betekenis geven, bijdrage aan het oplossen van grote vraagstukken in de wereld, AI, vertrouwen.’

80 (-) Joris Merks-Benjaminsen - Head of Google digital academy
‘In 2019 hebben we met Googles digital academy met ongeveer duizend grote adverteerders samengewerkt aan hun uitdagingen op het gebied van digitale transformatie. Bijvoorbeeld aan de diagnose van digital maturity, marketing automation, cross channel-strategie, mobile, data-integratie, het doorbreken van silo's en customer centricity. In 2020 gaan we dieper inzetten op de menselijke aspecten van Digitale Transformatie, want deze zijn vaak de grootste vertragers van digitale transformatie.’

81 (-) Jan-Paul Rutten - Algemeen directeur Gulpener Bier
Rutten, eigenlijk chirurg en tropenarts, besloot na een tijd als ‘luisterend commissielid’ toch toe te treden tot het familiebedrijf (2012). Als achtste generatie geeft hij verder vorm aan het merk: de onafhankelijke brouwer die met trots zijn eigen keuzes maakt. Duurzaamheid is altijd al een kernwaarde geweest van Gulpener, en Rutten geeft daar onder meer inhoud aan met de bouw van een nieuw en innovatief duurzaam brouwhuis. In 2030 wil hij volledig fossielvrij bier te brouwen.

82 (28) Alexandra Legro - Global Marketing & Communication Director Hunkemöller
‘Hunkemöller is toegetreden tot de Chinese markt met een drietal nieuwe winkels en dat hebben we ondersteund met marketing. Wat we dit jaar hoog op de marketingagenda hebben staan, is het versterken van customer loyalty onder andere door gebruik te maken van artificial intelligence en door de inzet van andere crm-activiteiten. Verder zullen we de merkpositionering en de merkbelofte van Hunkemöller verder versterken.’

83 (-) Mira van Houwelingen - Head of marketing Moët Hennessy Nederland
‘De belangrijkste prestatie was de viering van het 150-jarig bestaan van de Moët Ímperial. Dit hebben we groots aangepakt met een evenement in Krasnapolsky voor zowel pers als consumenten, maar ook geactiveerd in de trade, bij verschillende high-end bars en gastronomie en met een eigen shop-in-shop bij de Bijenkorf. Dit jaar gaan we flink aan de slag met digital marketing en consumer centricity, vanuit data en insights. We werken naar een integrated channel-approach.’

84 (-) Tom Schreuder-Linssen - Commercieel manager Keukenhof
‘In 2019 bestonden we zeventig jaar, waarvoor we een sfeervol, groots concert hebben georganiseerd, te midden van al die prachtige tulpen, voor zowel potentiële als bestaande relaties, de pers én het Nederlandse publiek. De NPO zond het uitverkochte concert uit en de reacties waren alom zeer positief. Het behouden en versterken van de relaties met onze AA-partners is een prioriteit voor dit jaar. Daarnaast willen we investeren in onze directe omgeving. Zo gaan we voor het eerst een dag organiseren waarvoor alle inwoners van Lisse zijn uitgenodigd.’

85 (81) Noor Cloo - Ceo Loyalty Management Netherlands
‘Afgelopen jaar hebben we een enorme slag gemaakt met tailormade crm-programma’s voor onze partners, onder meer Shell, Albert Heijn en Praxis. Door intelligent gebruik van cross-coalitiedata – “advanced analytics” - hebben we een significante bijdrage geleverd aan de stijging van klantloyaliteit en -waarde van onze partners. In onze visie 2025 zijn data de meest waardevolle asset van de coalitie. Als partnernetwerk werken we aan een 360-graden mensbeeld, zodanig dat onze partners nog betere, persoonlijke aanbiedingen kunnen doen. Data-democratisering is daar onderdeel van.’

86 (-) Lydi Boers-Siebers - Cmo HelloFresh Benelux
‘HelloFresh kent een sterke groei door succesvolle productinnovaties; de uitbreiding van het menu, de toevoeging van aanvullend assortiment, een verbeterd digitaal product - onze app. Maar ook door het vernieuwen van de marketingmix, inclusief het neerzetten van een bijpassende teamstructuur waar de driehoek ‘Customer acquisition - Customer retention – Brand’ optimaal tot uiting komt. Dit jaar streven wij naar verdere uitbreiding van onze marketingmix met nieuwe, digitale kanalen, het verbeteren van de effectiviteit van onze marketinginspanningen op basis van datascience, en uitbouwen van onze brand-led storytelling en campagnes.’

87 (62) Jortijn Bijl - Senior marketingmanager AFAS
‘In 2019 heb ik het employer brand van AFAS Software opnieuw ingericht. We hebben de complete marketingjourney herijkt, van werving tot selectie en van on-boarding tot off-boarding. Deze campagne heeft dertienhonderd sollicitaties opgeleverd, met een hoger conversiepercentage van sollicitant naar ‘hire’. Als merk hebben we gebruik gemaakt van de complete marketingmix, van video tot podcasts en van branded content tot activatie via beurzen. Dit jaar gaan we de marketingactiviteiten verduurzamen en dus het aantal organische sollicitaties laten groeien.’

88 (91) Rene Repko - Cmo en interim manager
‘Thought leadership was mijn voornaamste bezigheid vorig jaar. Ik schrijf stukken en analyses over relevante ontwikkelingen in retail en e-commerce en verzorg daar vaak groepspresentaties over. Boards van omnichannel spelers lever ik strategisch advies. En nu leid ik als interimmer een mooi modebedrijf. Komend jaar blijf ik me richten op transformatie, disruptie, omnichannel retail en customer centricity.’

89 (37) Lodewijk de Vries - Head of global demand generation Bynder
‘Afgelopen jaar hebben we onze nieuwe productmodules “Brand Guidelines” en “Digital Brand Templates” gelanceerd waarmee we creatie op schaal mogelijk maken, zonder dat de merkconsistentie in gevaar komt. Daarbij zijn we met zeer gerichte, industriespecifieke campagnes de markt opgegaan en we organiseerden de vijfde editie van OnBrand; inmiddels Europa’s grootste brandingevenement. Dit jaar richten we ons onder meer op outside-in-marketing, customer advocacy en de samenwerking tussen sales en marketing.’

90 (40) Vivian Butzelaar - Marketingdirecteur Simpel.nl
‘Afgelopen jaar hebben we bewezen dat een lage prijs hand-in-hand kan gaan met het leveren van hoge kwaliteit. Dit spanningsveld hebben we in de communicatie opgezocht en heeft een aantrekkingskracht voor een groot publiek. Terecht, want bij ons is wat je ziet ook wat je krijgt. Ook klanten die traditiegetrouw voor operators kozen, vinden bij ons alle argumenten om klant te willen worden èn blijven. Komend jaar zullen we deze positie uitbouwen en blijven we bewijzen dat wij met een stabiel product, hoogwaardige service en lage prijzen de beste deal zijn, zonder gedoe.’

91 (-) Leonoor van den Bogaard - Marketingdirecteur energiedirect.nl
Het was Van den Boogaard die in 2017 (met Superheroes) het nieuwe reclameconcept neerzette met het opvallende typetje ‘Klaas’. De positionering, waarin het doorbreken van onlogische conventies centraal staat, is anno 2020 nog altijd in gebruik. ‘Eén soort groene stroom.’ Recent werd in samenwerking met mediaplatform Rumag, dezelfde absurdistische toon getroffen, met een video waarin een GenZ’er elektriciteit afzweert en zich aansluit bij een groepje natuurhippies. Van den Boogaard: ‘Veel consumenten zien door de bomen het bos niet meer. We merken dat velen blij worden als wij ze helpen met overzicht.’

92 (71) Maarten Post - Hoofd marketing en communicatie Hornbach
‘In 2019 voerden we een communicatielaag toe aan onze campagnes. De interne uitrol van de campagne ‘De ochtend is van ons’ was simpel maar effectief: twee weken lang verrasten we medewerkers in de vestiging ‘s ochtend met een warm welkom, koffie en iets lekkers. Ze zijn nu betrokkener dan ooit. Events staan hoog op onze 2020-marketingagenda. We willen dat consumenten écht ervaren wie en wat wij zijn. Onze parel wordt de Hornbach-bouwplaats, waar kids workshops kunnen volgen en volwassenen kunnen ‘spelen’ met machines.’

93 (-) Rob Geleijnse - Manager ledenservice VBO
‘We hebben onlangs een herpositioneringstraject afgerond, met twee bereikscampagnes gebaseerd op actuele woningmarktthema’s; starters en duurzaamheid. Met onze beperkte budgetten wisten we ruim zes miljoen Nederlanders te bereiken. Door tegelijkertijd onze salesinspanningen te verhogen en het verenigingsgevoel te versterken - met meer producten en kwaliteitsevenementen - werd daarbij een ledengroei van bijna vier procent gerealiseerd. De komende twee jaar zetten we in op een verandering van businessmodel, van inkomsten uit lidmaatschap naar een organisatie die ook drijft op product- en dienstenverkopen.’

94 (-) Quint Zieltjens - Brandmanager McDonald’s
‘Afgelopen jaar was ik platformverantwoordelijke voor McCafé: de barista-stijl koffie van McDonald’s. We wilden bij elke McDonald’s een McCafé en de magische grens van honderd is behaald! We hebben de McCafés voor het eerst landelijk uitgedragen, en ook een eerste, tijdelijke deluxe koffie gelanceerd; drie hele mooie mijlpalen voor één van de groeipijlers van het bedrijf. Dit jaar staat voor mij in het teken van efficiënt en effectief onze media inzetten op alle platformen, hand-in-hand met creatie.’

95 (-) Boris Helleman - Marketingmanager T-Mobile
‘Met campagnes gebaseerd op artificial intelligence, het blijven optimaliseren van customer journeys en een uniek loyaliteitsprogramma voor het prepaid-segment is 2019 een jaar vol hoogtepunten geweest. Wij zijn de concurrentie voorbijgestreefd en verkozen tot nummer één op het gebied van klanttevredenheid binnen het premium Prepaid-segment, volgens onderzoeksinstituut KANTAR. Vanuit de klant-centraal gedachte zullen we ook in 2020 nieuwe producten en diensten naar de markt brengen. Zoals het gebruik van augmented reality binnen ons loyaliteitsprogramma: PrePaid Surprise.’

96 (-) Elif Algu - Creative brand strategist Branding A Better World
‘Met “de Recycle Sint” ben ik een societal impact-initiatief gestart dat heeft geleid tot een circulair consumeren-beweging door heel Nederland, en daarbuiten. Het heeft 129 ruilmarkten voortgebracht met 44.000 stuks geruild speelgoed met een marktwaarde van meer dan een miljoen euro. Komend jaar wil ik dat dit initiatief internationaal op de kaart komt. Ik zal me sowieso meer richten op het bedenken en uitvoeren van societal impact-projecten. De wereld snakt ernaar.’

97 (-) Jasmijn Rijcken - Eigenaar Rijcken & Co
‘Ik heb twee wereldmerken, VanMoof en Miskeen fashion, eigenhandig en uit het op de kaart gezet met een minimaal budget; branding without spending. Op basis van de lessen die ik leerde met deze hustle heb ik in 2019 de Branding Like a Firestarter-methode geformuleerd; met vier stappen naar een sterk merk. Mijn missie is om zo veel mogelijk mensen verfrissende manieren van marketing en branding te laten ervaren. Mijn droom? Méér succesvolle ondernemers, maar ook: een avontuurlijker vakgebied.’

98 (-) Nadin Mulder - Marketing director Harman EMEA
Harman, de company die onderdeel uitmaakt van Samsung, huist aansprekende merken als Harman Kardon, JBL, Bang & Olufsen en Infinity. Voor het bredere massamerk JBL wist Mulder aansprekende ambassadeurs te binden. In 2018 bijvoorbeeld Dj Nicky Romero, die de merkwaarden ‘het creëren van epische ervaringen’ en ‘elke dag alles uit het leven halen’ vorm moest geven. Vorig jaar werd Armin van Buuren de nieuwste ambassadeur van het audiomerk JBL. Met hem werd ook een nieuwe serie headphones gecreëerd. Andere JBL-ambassadeurs waren Sunnery James en Ryan Marciano.

99 (94) Sandra Tappermann-Pieper - Cmo Leaseplan
Bij LeasePlan is het alle ballen op digitalisering, en wel in de hoogste versnelling. Omdat auto’s meer dan ooit in continue ontwikkeling zijn, is het zaak om de customer journey steeds verder te blijven verbeteren. Het ultieme doel? ‘Altijd en overal een auto.’ Het digitaal initiatief, zeg maar het digitale ecosysteem dat Leaseplan heeft gelanceerd, verbindt vraag en aanbod met elkaar. Zoals Tappermann-Pieper eerder al eens zei: ‘Het combineren van data, creativiteit en gezond verstand blijft de grootste uitdaging.’

100 (-)Eva de Vries - Director marketing communication Microsoft Nederland
‘Met de toename van marketing automation wordt de druk op het leveren van marketingleads steeds groter en komt de focus vooral te liggen op het drijven van gated content. We hebben er daarom voor gekozen om juist klantcases actief in onze marketingcampagnes in te zetten, om zo Microsoft meer als thoughtleader te positioneren. Voor de komende periode gaan we ons richten op verschillende contentformats zoals podcasts en virtual events, met het juiste type content voor de verschillende doelgroepen - van ‘how to’ tot inspirational content.’

 

(De nummers 26 tot en met 50 zijn ook gepubliceerd en vindt u hier.)

Over het virtuele event

De geplande uitreiking van de Dutch Marketing Awards in KIT Amsterdam kon door de uitbraak van het corona-virus niet doorgaan. Daarom heeft de organisatie de handen ineengeslagen met Capital C en Bourgonje die in de eventruimte de High Light een ‘virtuele studio’ hebben ingericht.

 

‘Deze tijd vraagt om creatieve oplossingen’, zegt Van Nierop. ‘We willen de winnaars graag het podium geven dat ze verdienen, juist nu. Dat kan dit jaar niet met een fysiek feest, maar het zou prachtig zijn als het vak online aanhaakt zodat we er een digitaal feestje van kunnen maken.’

 

De uitzending begint om 16.30 uur en is te volgen via www.dutchmarketingawards.nl, waar u zich ook kunt registreren.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Scot Licon
Heeft u een spoedlening, dan moet u uw schulden vereffenen, of
Heeft u extra kapitaal nodig om uw bedrijf te verbeteren?
We lenen geld voor mensen die financiële hulp nodig hebben.
je hebt een slecht krediet of je hebt geld nodig om rekeningen te betalen,
investeer in zaken 3,00%.


Ik wil deze omgeving gebruiken om u te vertellen wat u betrouwbaar moet maken en
de ontvanger en staat klaar om u een lening aan te bieden.
wij bieden;
Persoonlijke leningen
Schuldconsolidatielening
Durfkapitaal
commerciële lening
Bedrijfsleningen
Educatieve lening
Huisleningen om welke reden dan ook!

We vertrouwden op een alternatief voor bankfinanciering en ons proces
De applicatie is eenvoudig en duidelijk.

Mocht u interesse hebben, neem dan gerust contact met ons op via onderstaande gegevens
E-mail: scotlicon121@gmail.com
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie