Dit zijn de 3 genomineerden voor Marketeer of the Year

De opvolger van Arno de Jong komt van Bol.com, Rabobank of Zeeman. De winnaar wordt op 22 april bekendgemaakt.

Caroline van Turennout, Boukje Taphoorn en Dorkas Koenen

Marketeer of the Year is de belangrijkste persoonlijke prijs binnen het marketingvak en wordt uitgereikt tijdens de Dutch Marketing Awards georganiseerd door Adformatie, NIMA en PIM. De jury - bestaande uit voormalig winnaars Erik van Engelen en Arno de Jong, Anouk Beeren (Intergamma), Edgar Molenaars (KPMG), Yvonne Nassar (RAI & PIM), Marlijn van Straaten (Dr. Hauschka Benelux & NIMA) en Susanne van Nierop heeft gebaseerd op prestaties in 2020 de volgende drie marketeers genomineerd (in alfabetische volgorde): 

  • Dorkas Koenen (CMO Rabobank) is lid van de directie van Rabobank Retail Nederland en in die rol eindverantwoordelijk voor de marketing binnen de segmenten Particulieren, Private Banking en Bedrijven. Marketing is binnen Retail Nederland in 2020 inhoudelijk verantwoordelijk geweest voor het programma dat de transitie van een ‘gewone’ retail bank (terug) naar een coöperatieve bank moest begeleiden. Koenen staat voor de 10e keer op rij in de Top 100 Marketeers van Nederland. 
  • Boukje Taphoorn (CMO Bol.com) is als directielid verantwoordelijk voor de gehele klantervaring van Bol.com en leidt de afdeling Marketing & Shopping. Dit team is verantwoordelijk voor de groei van bol.com vanuit klant-perspectief (aantal klanten en omzet per klant). Het team bestaat sinds 2020 uit vier afdelingen: Brand & Performance Marketing, Marketing & Shopping Technologies, Customer Marketing & Select en Customer Service. Ook Stakeholdermanagement (PR/PA), Sustainability (CSR) en B2B marketing (richting onze verkooppartners) vallen onder de verantwoordelijkheid van Taphoorn. 
  • Caroline van Turennout (directeur Marketing & Communicatie Europe Zeeman) is voor alle zeven landen waarin Zeeman actief is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van merk-en omnichannel strategie, het aansturen van het marketingteam, bureaus en het e-commerceteam, perswoordvoering en interne communicatie.

Op de longlist stonden ook: Lydi Siebers (HelloFresh), Colette Cloosterman- Van Eerd (Jumbo), Martijn Delahaye (Afas), Nicole Freid (Hak), Ine Stultjens (Auping), David Verschoor (Hartstichting) en Johan van der Zanden (Albert Heijn). 

Icoon

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Winnaars van de afgelopen jaren waren onder meer Arno de Jong (Nederlandse Loterij, 2020), Raymond Cloosterman (Rituals, 2019) en Vincent van den Boogert (ING, 2018). 

De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards op 22 april tijdens de online award show vanuit Capital C. De presentatie van de show is dit jaar in handen van Aljan de Boer (TrendsActive). Tijdens de Dutch Marketing Worden ook prijzen uitgereikt voor Marketing Company of the Year, Scale up of the Year, Start up of the Year, Transformer of the Year en Internal Branding Company of the Year. De nominaties voor deze company-awards zijn recent bekendgemaakt

En ook de nominaties voor Marketing Talent of the Year werden al eerder bekend. 

​​​​​​De uitreiking online van de Dutch Marketing Awards online bijwonen? Meld je aan voor de livestream

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
Tja, Rabo moet eerst nog het wereldvoedselprobleem oplossen, Bol heeft een kwaliteitsprobleem sinds het platform openstaat voor derden. En bij Zeeman weet je precies wat je krijgt met een glimlach erbij cadeau. Niet zo moeilijk dus.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie