Premium

Floris ‘walk-in fridge’ Cobelens vertrekt na 19 jaar bij Heineken

Hij gaat verder als ondernemer met een nieuw bedrijf.

Floris Cobelens tijdens een videopresentatie in 2013

Floris Cobelens stopt bij Heineken, het bedrijf waar hij 19 jaar geleden binnenkwam als marketingmanager voor Nederland en eindigde als global strategy & innovation director.

Cobelens gaat verder als ondernemer met zijn nieuwe bedrijf Wolfork, waar hij later dit najaar meer over bekend maakt

Dag 'Biertje'

Cobelens trad in juni 2004 aan bij Heineken Nederland. Onder zijn verantwoordelijkheid werd er afscheid genomen van de ‘biertje’-campagne. Daar kwam ‘Serving the planet’ voor in de plaats.

Ook schreef hij de ‘walk in fridge’-commercials op zijn naam. Daarmee sleepte Heineken samen met TBWA\Neboko een zilveren Lion in de wacht in Cannes.

In 2009 schoof Cobelens door naar Heineken International waar hij eindverantwoordelijk werd voor digitale media.

Hij bracht lijn in de gefragmenteerde digitale strategie, die toen nog door ieder Heineken-land vrij was in te vullen, en centraliseerde de creatie van content voor een belangrijk deel.

Italië

In 2012 ging Cobelens terug naar de pure marketing en werd voor een periode van acht jaar marketingmanager van Heineken in Italië.

Ook daar kwamen er onder zijn verantwoordelijkheid enkele gedenkwaardige producties op zijn naam, waaronder The Dilemma, een videoprank over vrienden die altijd gezamenlijk voetbal kijken, maar een keer bijna niet (zie onder).

In 2020 keerde hij terug naar het hoofdkantoor in Amsterdam om aan de slag te gaan als director strategy & innovation bij Heineken global. Na drie jaar houdt hij het daar nu voor gezien en begint zijn eigen bedrijf.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie