Premium

Hotel L'Amour breidt uit, Dave Frauenfelder blijft bij KPN en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

Boven vlnr: Geert Mol, Margrethe Jonkman, Sam de Greef, Sanne Lemmen, Muriel Kip. Onder vlnr: Noor Cloo en Judith Oude Sogtoen, Angelique Schreuders, Dave Frauenfelder

Versterking voor Hotel L'Amour

Hotel L’Amour krijgt er een senior creatief team en projectmanager bij. Het creatieve duo Sam de Greef en Sanne Lemmen zijn goede bekenden van de oprichters van Hotel L’Amour; eerder werkten ze al samen bij TBWA\Neboko en bij DDB Unlimited. Muriël Kip komt van The Gardeners en gaat als projectmanager aan de slag.

Judith Oude Sogtoen nieuwe directeur branchevereniging DDMA, Noor Cloo nieuwe voorzitter

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Judith Oude Sogtoen als directeur aangesteld. Ook is Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, tot voorzitter verkozen tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 juni. Zij neemt daarmee het stokje over van vertrekkend voorzitter Robert van Geffen.

Angelique Schreuders managing partner OMD Nederland

Angelique Schreuders is aangesteld als managing partner van OMD Nederland. Het mediabureau maakt net als mediabureau PHD deel uit van het wereldwijd opererende OmnicomMediaGroup. Schreuders begon bij OMD Nederland in 2017 als client lead. In 2021 werd zij client partner, in 2022 hoofd client services.

Burenplatform Nextdoor stelt Geert Mol aan

Nextdoor, het platform dat 'buren met elkaar verbindt', heeft Geert Mol tot nieuwe country lead Nederland benoemd. Vanaf 1 juni 2023 is hij verantwoordelijk voor de Nederlandse tak van Nextdoor. Mol, eerder werkzaam bij technologiebedrijf Meta, is in zijn rol verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding over het lokale team en zet in op 'de verdere groei' van het buurtplatform volgens de Nederlandse merkstrategie.

Dave Frauenfelder blijft bij KPN

Dave Frauenfelder is sinds 1 juni de nieuwe vice president brand, marketing, communicatie & sponsoring van KPN. Hij vervulde deze functie eerder op ad interim-basis. Frauenfelder volgt formeel Yvette Belt op, die begin dit jaar is vertrokken naar reclamebureau Alfred International. Frauenfelder is geen onbekende in de telecomsector. In het verleden vervulde hij diverse marketingfuncties bij onder meer KPN en VodafoneZiggo.

Verder is Chantal van der Walle per 1 april gestart als manager marketing communicatie in het team van Frauenfelder. Zij werkte eerder bij mediabureau UM en als hoofd merk en identiteit bij KNVB. 

Margrethe Jonkman van FrieslandCampina naar VU

Margrethe Jonkman, nu nog chief technology officer bij zuivelbedrijf FrieslandCampina, is per 1 november de nieuwe collegevoorzitter van de Vrije Universiteit Amsterdam. Jonkman volgt Mirjam van Praag op, die na vijfeneenhalf jaar het voorzitterschap neerlegt, om naar de weten- en ondernemerschap terug te keren.

Vanessa Hofland gaat MediaMonks leiden

Vanessa Hofland wordt managing director van Media.Monks Amsterdam. Zij neemt het stokje over van Sicco Wegerif. Hij wordt managing director EMEA van The Marcom Engine (TME), de organisatie binnen MediaMonks die werkt voor BMW en MINI in 24 landen in Europa. Hofland krijgt ook de film-unit van MediaMonks onder haar hoede. Die werd de afgelopen drieënhalf jaar geleid door Vivian Opsteegh, zij vertrekt bij het bedrijf en heeft nog geen andere positie.

Marloes Posthuma nieuwe managing director De Reclamefabriek

Marloes Posthuma is aangesteld als de nieuwe managing director van reclamebureau De Reclamefabriek in Amsterdam. Posthuma is al sinds 2018 werkzaam bij het bureau, onder meer als projectmanager, account director en meest recent, head of account. 

Posthuma zal in haar nieuwe functie samen met oprichters Erik van de Kleut en Marieke de Koning de directie vormen. Dit moet Van de Kleut en De Koning de ruimte geven zich te richten op 'de verdere ontwikkeling van het bureau' en 'het verlenen van strategisch advies aan klanten'. Tot voor kort was De Koning managing director van het bureau. Posthuma is deze maand gestart in haar nieuwe rol. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie