Premium

Professor Kees Klomp in Top 10 Adformatie Person of the Year 2020

In aanloop naar Koffiedik Kijken maakt Adformatie de top 10 van Person of the Year 2020 bekend, dé smaakmakers van het afgelopen jaar.

Beeld afkomstig uit een video-interview van MaatschappijWij

Donderdag 28 januari tijdens Koffiedik Kijken wordt bekend wie Adformatie Person of the Year 2020 is. Vorig jaar won Conny Braams, cdmo van Unilever wereldwijd, en in 2018 Victor Knaap van MediaMonks en S4 Capital Group.

Naast de Person of the Year oftewel de Nummer 1 in het vak rolde uit de verkiezing – een rondvraag per mail onder 250 vakgenoten en een online enquête onder Adformatie-lezers - ook een Top 9 van de andere movers en shakers die in 2020 het verschil maakten in het marketingcommunicatievak, en de bezieling en inspiratie boden die zo essentieel is in dit vak.

Tot 28 januari maken we op Adformatie.nl elke dag één persoon uit die Top 9 bekend. Compleet mét enkele verklarende citaten van vakgenoten. Eerder onthulden we al de namen van Colette Cloosterman-Van Eerd van JumboRogier IJzermans van AceJelani Isaacs van New Amsterdam en Marion Koopman van Greenhouse én Via (voorheen Vea en IAB). 

Advertentie
advertisement

Oud-punker en boeddhist

De vierde kandidaat is: Kees Klomp, Thrive en Purpose Day. Hij zette afgelopen jaar de betekeniseconomie nadrukkelijk op de kaart, met wetenschappelijke onderbouwing: 

‘Al decennia bezig met het inspireren van mensen, samenleving en organisaties naar de nieuwe betekeniseconomie.’

‘Inspireert dagelijks duizenden en duizenden volgelingen om betekenisvoller te werken, online en offline. Oud-punker en boeddhist die regelmatig vol ingaat tegen de reclamebureaus en het bedrijfsleven en door LinkedIn werd uitgeroepen tot Top 10 influencer.’

‘Zorgde dat betekeniseconomie, dat het purposemarketinggeouwehoer moet vervangen, een vak is geworden op hogescholen en universiteiten  en zette eerste betekenis-MBA op.’

‘Dertig jaar geleden nog een jonge hond die de strategen en marketeers van FHV/BBDO hielp met inzichten over de Next Generation en nu doceert hij aan de (klein)kinderen van die generatie wat betekenis inhoudt.’

‘Een reclamejongen uit de jaren ‘90 die anno nu maatschappelijk impact heeft.’

Wil je weten wie Person of the Year wordt, live Koffiedik Kijken op 28 januari en horen wat Brian Hirman, Caroline van Turennout en Yvonne Prins en Caroline van 't Hek voor dit jaar voorspellen onder leiding van Eus? Bestel dan je kaart via Koffiedikkijken.com

Lees ook: 

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie