Premium

Brian Hirman: 'Windowdressing met PR-effectbejag hoeft voor mij niet'

Koffiedik Kijken #1. Korte interviews over wat 2020 bracht en wat het komende jaar gaat brengen.

In aanloop naar Koffiedik Kijken praten we met Brian Hirman, Director Corporate Development Intracto Group.

We gaan weer Koffiedik Kijken. Op 28 januari laten topsprekers hun licht schijnen op uiteenlopende vragen over marketing, media, communicatie en reclame. In aanloop naar Koffiedik Kijken blikken we terug en kijken we vooruit. In deze aflevering: Brian Hirman, Director Corporate Development Intracto Group. 'Organisaties en merken die de mond vol hebben van inclusiviteit, maar vervolgens geen concreet en structureel beleid hierop ontwikkelen, hoef ik niet meer terug te zien.'

Advertentie
advertisement
Wat was afgelopen jaar jouw hoogte- en dieptepunt?

'Het zakelijke hoogtepunt van 2020 vond ik dan toch wel de toevoeging van het Rotterdamse bureau Burst aan Intracto Group, als eerste wapenfeit van mijn nieuwe rol binnen de groep. Een fantastisch bureau met toptalent dat naadloos binnen de Intracto Group-propositie past.

Los van de eerste lockdown-fase in maart en april - waar klanten begrijpelijk de kat uit boom keken en we even met samengeknepen billen zaten - kan ik in alle eerlijkheid niet echt een dieptepunt bedenken. Als ik dan toch een dieptepunt moet noemen, dan is het toch het gebrek aan de sociale interactie met collega’s en relaties. Werken vanuit huis gaat prima, maar het gemis van de vrijmibo’s, bureaufeestjes en -uitjes vind ik één groot dieptepunt.'

Waar heb je het meest van geleerd? 

'Ik heb veel geleerd van de interactie met ondernemers die zich de afgelopen periode hebben aangesloten bij Intracto Group. Als bureau-ondernemer vaar je vaak op je eigen ervaring en inzichten, aangevuld met een prettig advies van een adviseur of collega-directeur. Maar binnen de groep zit nu een hele fijne en ervaren poule van ondernemers, die allemaal op hun eigen manier van hun bureau een succes hebben gemaakt. De gezamenlijke kennis en de verschillende overtuigingen zijn goud waard en hebben me meer dan eens verrassende nieuwe inzichten verschaft.'

Wat is jouw grootste uitdaging? 

'FOMO, fear of missing out. Mijn hele leven is de uitdaging geweest dat ik veel dingen leuk vind en de neiging heb om veel hooi op mijn vork te nemen. Ik moet wel zeggen dat met de jaren en de komst van grijze haren de balans er steeds beter in is gekomen en ik veel kritischer ben geworden om ergens ‘ja’ tegen te zeggen. Hoewel  mijn agenda vandaag de dag niet bepaald leeg is, heb ik zeker het idee dat die balans er prima is.'

Wat wil je in 2021 niet meer terugzien, behalve corona? 

'Alle organisaties en merken die de mond vol hebben van inclusiviteit, maar vervolgens geen concreet en structureel beleid hierop ontwikkelen en uitvoeren. Louter windowdressing met PR-effectbejag. Ik zou zeggen: Talk the talk, walk the walk.'

Welke grote beweging gaat het vak veranderen?

'De ingezette consolidatieslagen in de bureauwereld zullen zich in de komende jaren nog verder manifesteren en in 2021 zelfs versneld worden. Mede hierdoor ontstaat een vernieuwd ecosysteem, waarbij bureaus en opdrachtgevers anders en veel meer geïntegreerd als één team zullen over de breedte van marketing en communicatie gaan samenwerken en de grens tussen professionals aan bureau- en klantzijde verder zal vervagen. Dit heeft effect op manier waarop bureaus en opdrachtgevers zich organiseren en langzaam maar zeker ook op de bestaande verdienmodellen, die veel meer gebaseerd zullen zijn op gezamenlijk ondernemen.'

Lees ook: Intracto Group neemt Burst over: 'Eerst de Benelux en dan stap voor stap Europa in'

Over Koffiedik Kijken

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Vier voorspellers blikken vooruit op het nieuwe jaar. Dit jaar niet vanuit het KIT, maar conform RIVM-maatregelen met zoveel mogelijk van de gebruikelijke ingrediënten.

Özcan Akyol, ook bekend als Eus, heeft de presentatie in handen. Eus is schrijver, columnist en presenteerde tv- en radioprogramma’s zoals De Geknipte Gast, Sterren op het doek en Onze man in Deventer. Hij ontvangt op 28 januari in de studio van Capital C naast Brian Hirman nog vier voorspellers: Yvonne Prins & Caroline van ’t Hek (UM) en Caroline van Turennout (Zeeman).

Dit jaar bestaat Koffiedik Kijken uit drie onderdelen:

  1. Koffiedik Kijken Koffie Toer: wandeling van ruim een uur waar je via een speciaal ontwikkeld algoritme wordt gekoppeld aan 4 vakgenoten en je 4x een to-go-item haalt. Vervolgens ga je terug naar huis.
  2. Thuis aangekomen installeer je je op je luie bank om onderuitgezakt naar Koffiedik Kijken TV te gaan kijken. Vier sprekers geven hun voorspelling voor het komende jaar en het ‘Gouden Koffiekopje’ wordt uitgereikt aan de winnaar van de beste voorspellingen van de vorige editie van Koffiedik Kijken. Verder maakt Adformatie de ‘Person of the Year’ bekend. Dé persoon, die het afgelopen jaar het verschil maakte in het vak.
  3. We sluiten af met een borrel en de Koffiedik Kijken Terugblik Quiz waar je mooie prijzen kunt winnen.

Er zijn nog kaarten te bestellen via Koffiedikkijken.com. Koffiedik Kijken wordt georganiseerd door IAA, MWG, VIA, bvA en Adformatie. Leden van deze organisaties krijgen korting.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie