Lilly van Empel (ex-Siemens) hoofd marketing Van Gogh Museum

Van Empel realiseerde in 2017 een sponsor-project van Siemens voor het Stedelijk Museum: de #artSmellery.

Lilly van Empel
Van Gogh Museum

Lilly van Empel (1971) is aangesteld als hoofd marketing van het Van Gogh Museum. Van Empel richt zich op de marketingstrategie en op de verdere uitbouw van de merkpositionering van het museum.

Van Empel heeft als marketingprofessional zowel aan de corporate als aan de bureaukant gewerkt voor merken als BMW, Mercedes-Benz, MINI, Nike, Puma, McDonald’s en Siemens.

Advertentie
advertisement

Huishoudapparaten

Van Empel studeerde bedrijfskunde en verhuisde in 2004 van Duitsland naar Amsterdam. In haar laatste functie was zij verantwoordelijk voor de positionering van het huishoudapparatenmerk Siemens in Nederland. Ze hield zich bezig met de transitie naar een digitale marketing-aanpak. Twee jaar geleden realiseerde Van Empel samen met het Stedelijk Museum Amsterdam de #artSmellery, een sponsor-project van Siemens waarbij zes schilderijen uit de collectie van het museum werden gekoppeld aan speciaal voor deze gelegenheid ontwikkelde geuren.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie