Publicis Groupe-ceo verlengt contract met vier jaar en wil het bedrijf klaarmaken voor de toekomst

Arthur Sadoun mag nog vier jaar doorgaan als ceo en voorzitter van Publicis Groupe, zo heeft het bedrijf besloten.

Arthur Sadoun

Arthur Sadoun mag nog vier jaar door als ceo en voorzitter van reclamebureaugroep Publicis Groupe. Dat heeft het bedrijf besloten en bekendgemaakt. Sadoun zegt vereerd te zijn met de contractverlenging en wil Publicis Groupe de komende vier jaar 'klaarmaken voor het volgende decennium.' 

In onderstaande video, gericht aan de tienduizenden Publicis Groupe-medewerkers, blikt Sadoun kort terug op de afgelopen jaren. Hij trad in 2017 aan als ceo en voorzitter en stond aan het hoofd van diverse ingrijpende beslissingen. Zo mocht Publicis Groupe - om kosten te besparen - niet langer werk insturen voor Cannes Lions Festival-prijzen, werd datatak Epsilon overgenomen voor 3,9 miljard euro en moest Sadoun een half miljard euro snijden als gevolg van de coronacrisis.

Managementveranderingen

Niet alleen Sadoun blijft werken bij Publicis Groupe. Diverse leden van de raad van bestuur hebben ook te horen gekregen dat ze vier jaar door mogen. De raad van bestuur breidt bovendien uit met diverse nieuwe leidinggevenden uit diverse werelddelen. Steve King, coo van het bedrijf, treedt op zijn beurt terug uit de raad van bestuur. Hij gaat verder als voorzitter van Publicis Groupe Europe. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie