Directeur marketing Albert Heijn Saskia Egas Reparaz benoemd tot general manager Etos

Marit van Egmond neemt een groot deel van haar taken over in een nieuw gecreëerde rol: EVP Commerce Albert Heijn.

Albert Heijn

Albert Heijn benoemt Saskia Egas Reparaz tot general manager Etos. De afgelopen drie jaar was zij directeur marketing, format, communicatie (MFC) bij Albert Heijn. Onder haar leiding werd een meer open en transparante communicatiekoers ingeslagen nadat de samenwerking met ‘supermarktmanager’ Harry Piekema tot een einde kwam. In plaats van ‘reclamereclame’ koos Albert Heijn voor meer ‘gewone reclame’ met een sterkere hang naar authenticiteit. Egas Reparaz stond ook aan de wieg van het contentplatform Appie Today, de social zender van Albert Heijn met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers over datgene wat hen bezighoudt.

Advertentie
advertisement
Jan-Derek Groenendaal
Albert Heijn

Etos

Egas Reparaz volgt Jan-Derek Groenendaal op. Onder zijn leiding is Etos drie keer verkozen tot Beste Drogist van Nederland. Albert Heijn: ‘Het merk is vernieuwd, met meer focus op health & beauty. Daarnaast bracht Jan-Derek de Etos eigen-merkproducten de grens over naar andere Ahold Delhaize merken in België, Tsjechië en de VS. Groenendaal wordt verantwoordelijk voor European Strategic Projects, daarbij Albert Heijn-topman Wouter Kolk ondersteunend in diens eerder aangekondigde nieuwe rol bij Ahold Delhaize in Europa en Indonesië.

Marit van Egmond
Albert Heijn

EVP Commerce

Commercieel directeur Marit van Egmond wordt benoemd in de nieuw gecreëerde rol van EVP commerce Albert Heijn, een rol die ontstaat naar aanleiding van genoemde benoemingen. Als EVP commerce is Van Egmond verantwoordelijk voor marketing, format en merchandising & sourcing. Albert Heijn: ‘Dit zorgt voor kortere lijnen en meer slagvaardigheid en snelheid, belangrijk in de in rap tempo veranderende retailwereld.’

Kolk zegt dat Van Egmond met haar team in de afgelopen jaren succesvol een beweging in gang heeft gezet om het assortiment te vernieuwen en gezonder te maken. ‘Naast het assortiment is ook een aantal vernieuwende concepten in de markt gezet, zoals Bakery Café, Allerhande Box en Product Pitch.’

Advertentie