Premium

Snap stelt in Nederland nieuwe general manager en pr-bureau aan

Het techbedrijf verruilt Baas voor HPB en verwelkomt de chief advertising officer van WeTransfer als general manager Nederland.

Natascha Chamuleau
Foto: aangeleverd

Techbedrijf Snap, van de app Snapchat, stelt Natascha Chamuleau aan als general manager voor Nederland. Chamuleau komt van WeTransfer, waar ze chief advertising officer was. Snap neemt ook een nieuw pr-bureau in de arm; het verruilt Baas voor HPB.

Onbenutte mogelijkheden

Chamuleau was bij WeTransfer verantwoordelijk voor de wereldwijde advertentietak, sales en groei. Bij Snap gaat ze het lokale team leiden en is ze verantwoordelijk voor de bedrijfsstrategie en -operatie en groei in Nederland. Haar nieuwe baas, EMEA President Ronan Harris, is enthousiast over haar aanstelling en noemt Nederland één van de belangrijkste markten voor Snap. In een recent interview met Adformatie gaf Harris aan dat hij meer merken wil overtuigen van Snapchat. Een uitdaging waar Chamuleau zich hoogstwaarschijnlijk ook op gaat storten als opvolger van Joost Hagesteijn. Hij verliet Snap in februari.

Zelf zegt ze in een (vertaald) statement tegenover Adformatie: 'Ik vind het geweldig om deel uit te maken van het Snap-team in Nederland. Ik heb lang bewondering gehad voor de innovatie van het bedrijf en de toegewijde focus op gebruikersveiligheid en welzijn. Het is een deel van de reden waarom Snapchat erin slaagt om een sterke groei en betrokkenheid van gebruikers te behouden, waardoor het zo'n waardevol platform is voor adverteerders en content creators. Ik ben ervan overtuigd dat er zoveel onbenutte mogelijkheden zijn voor Snap en ik kan niet wachten om deze te ontgrendelen.'

Nieuw pr-bureau

Snap is ook gewisseld van pr-bureau, bevestigt het bedrijf aan Adformatie. De driejarige samenwerking met Baas is volgens beide partijen in goed overlegd beëindigd. Snap is overgestapt naar HPB (Het PR Bureau), dat voor meer techbedrijven werkt. Enkele namen zijn smartphonefabrikant Xiaomi en Ring, vooral bekend van de slimme deurbellen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie