Premium

Tanja Jans verlaat Newsroom gemeente Utrecht, Enzo Greco verder als zelfstandig creatief

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

Vlnr, boven: Christine Braun, Thomas Wieringa, Hilde Tholen. Onder: Enzo Greco, Tanja Jans , Peter Khoury

Ons terugkerend overzicht van 'moves'. Met een communicatiemanager die haar derde prijsvechter kiest en een luxepaardje onder de marketeers.

Enzo Greco verder als zelfstandig creatief

Enzo Greco is na een bureauleven van 18 jaar, dat hem van LostBoys, Achtung! via Born05 naar Ronin bracht, nu zelfstandig verder gegaan. Hij werkt voor merken als ‘digital creative, creative director of motion director’ bij brandingvraagstukken. Dat loopt uiteen van activatie en awareness tot social campagnes en digitale platformen. Greco blijft daarnaast publiceren over campagnes en digitale creatie als blogger voor Adformatie.

Tanja Jans verlaat Newsroom gemeente Utrecht

Tanja Jans stopt als manager Newsroom & Redactie bij de gemeente Utrecht. Ze werkte er drie jaar en bekommerde zich naast de aansturing om de doorontwikkeling van de Newsroom. Jans was daarnaast als MT-lid medeverantwoordelijk voor de communicatiestrategie en beleidslijnen van de communicatieafdeling, die zo’n 150 mensen telt. Jans stapt over naar de de faculteit Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Leiden. Ze wordt daar ad interim hoofd Communicatie. 

TBWA\Neboko benoemt Peter Khoury tot chief creative officer Adidas 

TBWA\Neboko heeft zich versterkt met de in Zuid-Afrika geboren Peter Khoury. Hij wordt chief creative officer voor AAdidas wereldwijd. Khoury was de afgelopen negen jaar CCO bij TBWA\Hunt Lascaris in Zuid-Afrika en leidde het bureau naar de titel 'Best Individual Agency in South Africa' in 2015 en achtereenvolgens van 2018 tot 2021. 

Christine Braun naar Primark

Christine Braun is aan de slag gegaan als manager corporate communicatie bij Primark. Ze is afkomstig van Action, waar ze de afgelopen twee jaar de functie van manager external communications vervulde. Eerder werkte Braun 7 jaar voor Lidl Nederland en ruim 8,5 jaar voor AvroTros.


Thomas Wieringa gaat zelfstandig als luxury marketingexpert

Thomas Wieringa gaat zich als zelfstandige richten op de marketing van luxe merken. Wieringa is een van de weinige marketeers die gespecialiseerd zijn in de luxe-niche en heeft voor toonaangevende merken gewerkt. Hij was onder meer head of luxury engagement bij Pernod Ricard en was hiervoor een kleine twee jaar werkzaam als marketing director bij Damen Yachting. De stap om als zelfstandig adviseur verder te gaan past volgens Wieringa binnen een groter plan, waarover hij binnenkort meer bekend maakt.

Hilde Tholen weg als hoofdredacteur Ouders van Nu, wordt contentexpert ABN Amro 

Ze stond 10 jaar geleden zwanger in Ouders van Nu, zag later dat er hoofdredacteur werd gezocht en solliciteerde naar de baan, opnieuw zwanger. Hilde Tholen werd aangenomen, het begin van een periode die bijna tien jaar besloeg. ‘Inmiddels ben ik de luiers definitief ontgroeid’, schrijft ze op linkedIn, en is op zoek gegaan naar een nieuwe professionele bestemming. Die heeft ze gevonden. Half mei gaat ze bij ABN Amro aan de slag als design- en contentexpert.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie