Premium

Thecla Schaeffer weg bij Tony’s Chocolonely

Schaeffer verlaat het chocolademerk al binnen 2,5 jaar.

Duco de Vries

Thecla Schaeffer heeft Tony’s Chocolonely als chief marketing officer per 1 januari verlaten. Schaeffer maakte de overstap van Accel Group naar Tony’s Chocolonely een kleine 2,5 jaar geleden, september 2019. Een kans die ze ‘moest grijpen’, motiveerde ze toen haar snelle vertrek bij Accel Group (na ruim een jaar).

‘Het verhaal van Tony’s wereldwijd vertellen, blijven vertellen, is daarbij het allerbelangrijkst’, zei ze bij haar aantreden, ‘Tony’s is immers geen chocoladebedrijf dat impact wil maken, maar een impactbedrijf dat chocolade wil maken.’

'Een kans die ik moest grijpen'

Schaeffer was aangetrokken om – vooral – internationaal met het merk aan de weg te gaan timmeren. Zo haalde ze Pharrell Williams binnen, de wereldster waar ze ook al bij G-Star mee samenwerkte. Een troef om de Verenigde Staten verder te veroveren.

Het zou gaan om een 'langetermijnsamenwerking' waarbij Tony's en Pharrell 'samen de bonen uit ons lijf gaan rennen om ’n einde te maken aan moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de cacao-industrie én aan sociale en inkomensongelijkheid in de VS.'

Nu laat de woordvoerder weten dat de samenwerking met Pharrell voor bepaalde tijd was en dat deze eind vorig boekjaar, september 2021, afliep. 'Dit stond al vast voor het vertrek van Thecla.'

Verschil van inzicht?

Over de reden van vertrek doet Schaeffer geen al te concrete uitspraken. Op de vraag of er mogelijk sprake was van een verschil van inzicht in het te voeren beleid, geeft ze geen antwoord. Wel zegt ze op dit moment besloten te hebben haar eigen weg te willen gaan. Ze zegt bezig te zijn met projecten die in het merken en/of communicatiedomein liggen. Waar het precies om gaat wil ze nu nog niet vertellen.

Opvolger

De marketingtaken zijn overgenomen door Jo Lane. Zij kwam vorig jaar september bij Tony's Chief of Product. Ze is benoemd tot Chief Marketing Officer. Lane komt van Innocent drinks, waar ze verantwoordelijk was voor innovatie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie