Premium

Tikkie-oprichter Freek de Steenwinkel stapt op bij ABN Amro

De  Steenwinkel gaat per 1 juli uit dienst bij de bank. Zijn vertrek werd gisteren intern bekend gemaakt.

De Steenwinkel heeft vanaf het begin een belangrijke rol gehad in het succes van Tikkie, dat in minder dan drie drie jaar is gegroeid van start-up naar ruim vijf miljoen geregistreerde gebruikers. Hiermee is Tikkie de start-up fase voorbij. Dit ziet De Steenwinkel als een goed moment om het stokje over te dragen.

In een reactie laat hij weten trots te zijn wat hij met zijn team heeft kunnen neerzetten. ‘We zijn begonnen als een app voor studenten en zijn inmiddels niet alleen de grootste financiële app van Nederland, maar ook een serieuze partner voor veel bedrijven.’

Nieuwe uitdaging

Tikkie speelt een belangrijke rol in de innovatiestrategie van ABN Amro en de pipeline met ideeën is vol. De Steenwinkel noemt het opzetten en uitbouwen van Tikkie een hoogtepunt in zijn carrière en vindt het een goed moment om na 3 jaren dit project over te dragen en een nieuwe uitdaging te zoeken. Wie zijn opvolger wordt, is nog niet bekend.

Frank Verkerk, Chief Digital Officer ABN Amro: ‘Wij zijn Freek zeer dankbaar voor alle energie en betrokkenheid die hij samen met zijn team in Tikkie heeft gestoken. Samen hebben zij van een klein idee een enorm groot succes voor de bank weten te maken.’

De Steenwinkel is directeur en oprichter van Tikkie en was in eerdere rollen verantwoordelijk voor E-commerce bij KPN en AEGON en directeur van de digitale tak van Havas Media. Hij was dit jaar genomineerd voor de titel Marketeer of the Year.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie