Premium

Embassy of Dutch Creativity verhuist van strand naar 'statige villa' in Cannes

Kyra Roest: 'Het werd gewoon te duur.'

De Embassy-villa achter het Carlton Hotel in Cannes

De Embassy of Dutch Creativity maakt dit jaar wederom zijn opwachting in Cannes tijdens het jaarlijkse Festival of Creativity. Anders dan voorgaande jaren betrekt de 'gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie' dit jaar een 'statige villa' waarmee het zich profileert als 'ambassade voor Nederlandse creativiteit'.

De handelsmissie is dit jaar van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni direct achter het Carlton Hotel aan de Boulevard de la Croisette te vinden. Het is voor het eerst sinds de eerste editie in 2015 dat de Embassy níet op het strand of de boulevard gevestigd is. Met de nieuwe locatie breidt de Embassy bovendien uit van een oppervlakte van 80 naar 260 vierkante meter en kan er zowel binnen als buiten en 's avonds geprogrammeerd worden. 

Onderaan de streep

Kyra Roest, initiatiefnemer, licht desgevraagd toe dat de aanwezigheid van de Embassy in Cannes 'er dit jaar om hing'. 'Dat heeft alles te maken met geld, de locatie op het strand werd gewoon ieder jaar duurder. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe plek. De villa is onderaan de streep honderdduizend euro goedkoper dan de locatie op het strand. Ook de drankjes op het strand waren niet meer te betalen, denk aan een verkoopprijs van €10 voor een glas wijn. Bij de nieuwe locatie betaal je voor een fles wijn zo ongeveer hetzelfde als een glas op het strand.'

De Embassy belooft een inhoudelijk programma dat op het moment wordt samengesteld met bureaus en merken die aansluiten als ambassadeur of partner. Zij kunnen deelnemen aan evenementen waarin Nederlandse en internationale sprekers geprogrammeerd worden, met presentaties, panels en workshops. Voor deelnemende partijen is de Embassy toegankelijk voor henzelf en hun relaties.

Roest zegt tot slot 'fucking trots' te zijn op de aanwezigheid van Nederland in Cannes. 'Met de Embassy, de Adformatie Oranjeborrel en de feesten van JongeHonden, MassiveMusic en MediaMonks drukken we als klein landje echt een stempel op de internationale reclamewereld. Ik merk ook dat de buitenlandse vakpers de Embassy steeds beter weet te vinden. Nu maar hopen dat we dit jaar ook op het podium het verschil weten te maken.'

Aangesloten partners zijn onder meer ADCN, VIA, BVA, Dutch Digital Design, IAA, San Accent, Marketingreport, JongeHonden en Raw. Bureaus die zich hebben aangemeld zijn onder meer 180 DDB, Alfred, Energize en Amp Amsterdam. Ook is er een samenwerking met Creative Equals, een internationale organisatie die zich inzet voor diversiteit en inclusie in de creatieve industrie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie