Hema-klanten hoeven niet meer langs de kassa om te betalen

Betalen kan nu ook bij Hema-medewerkers middels een app waar onder meer ING aan werkt. Het gaat nu nog om een proef.

In drie Hema-winkels hoeven klanten vanaf later deze maand niet langer in de rij te staan als ze willen betalen. Dat kan voortaan bij elke winkelmedewerker met een mobiel apparaatje. ING werkte samen met onder meer betalingsverwerker CCV aan een app die van elke mobiele telefoon of tablet die op het besturingssysteem Android draait een betaalautomaat maakt voor contactloze betaling

De app draait ook op mobiele apparaten van het bedrijf Zebra. Die lijken op normale telefoons en worden door veel winkeliers gebruikt. De app accepteert alle in Nederland gangbare pinpassen en creditcards van Mastercard en Visa. Daarnaast kunnen klanten ook met Apple Pay en Google Pay betalen.

Volgens ING biedt de app nieuwe flexibiliteit voor winkeliers die minder werknemers achter de kassa hoeven te houden. Personeel dat een klant in de winkel helpt kan die klant immers ook meteen laten betalen. Daardoor zouden ook minder rijen voorkomen voor de kassa's op drukke momenten.

Bron: ANP

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie