KFC kiest in kipcrisis voor communicatie met zelfspot  

Altijd link, humor inzetten. Maar het pakt goed uit. 

Kentucky Fried Chicken maakte in Engeland en Ierland een enorme crisis door toen bleek dat een nieuwe leverancier de kip niet kon leveren. Honderden KFC's moesten hun deuren sluiten. 

Interessant aan de case was de wijze waarop KFC zijn crisiscommunicatie deed: met de nodige zelfspot. Nu loopt er bij humor in crisiscommunicatie een dunne lijn tussen geslaagd en volledig mislukt, maar KFC bleef aan de goede kant. 

Op Twitter (zie onder)  plaatste het bijvoorbeeld een FAQ  openend met de zin: You had one job KFC... 

Vrijdag kwam het met een paginagrote advertentie in Britse ochtendkranten.  KFC had een beetje met zijn letters gespeeld.

 

De FAQ op Twitter: 'There is gossip in the hen house':

 

Vrijdag plaatste het dit bericht. Knackered betekent uitgeput, doodmoe.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie