Nieuwe pay-off Telfort: ‘Doe er je voordeel mee’

Het telecommerk scherpt de positionering aan en start met ‘on-the-spot-vertising’.

Discounttelecommer Telfort (onderdeel van KPN), stelt de positionering van het merk iets bij. Het neemt afscheid van de pay-off ‘Dezelfde kwaliteit maar dan supervoordelig’ en komt in plaats daarvan met ‘Doe er je voordeel mee’. Telfort zegt met deze aangescherpte positionering naar voren te willen brengen dat het merk betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom altijd binnen handbereik biedt.

Lees een uitgebreide toelichting op de aangescherpte positionering van Telfort in met Onno van der Poel (directeur) en Elizabeth Goos (manager communicatie) bij Telfort (premium content).

 

On the spot
Ook start Telfort met wat het zelf ‘een nieuwe vorm van communicatie’ noemt. Die communicatievorm past bij de aangescherpte positionering van het telecombedrijf. Het gaat om het zogenoemde ‘on-the-spotvertising’, dat zijn tips die relevant zijn voor mensen precies op het juiste moment op de juiste plek. Telfort: ‘Via online bannering, location based advertising en digital out of home schermen gaan we tot het uiterste om mensen, klant of geen klant, van nuttige informatie te voorzien. Daarbij is voor ons niet alleen het bereik van de uiting het uitgangspunt, maar juist de relevantie van de boodschap voor de ontvanger.’

Terschelling
Telfort licht alvast een tipje van de tipsluier op. Nederlandse reizigers die deze zomer op luchthavens in het buitenland komen, krijgen een tip tegen om hun dataroaming uit te zetten om onverwachte kosten te voorkomen. Een wie via 4G op Facebook komt, krijgt de tip video-autoplay uit te zetten om mb’s en batterij te besparen. De ludieke kick-off van het nieuwe communiceren viel in het Pinksterweekend. Vakantiegangers die met de veerboot naar Terschelling vertrokken, kregen met behulp van een zijdelings varend vissersschip met groot spandoek van Telfort de tip om de Wadsapp Terschelling-app te downloaden (zie foto hierboven). Dat is een app van de VVV met tips waarmee zij ‘het maximale’ uit hun verblijf met hun device op Terschelling kunnen halen.

De tip wordt in alle gevallen afgesloten met de nieuwe pay off ‘Doe er je voordeel mee’. Telfort zegt: ‘We benadrukken hiermee met de klant mee te denken.’

Pannenkoeken en tupperware
De pay-off is tevens het uitgangspunt van de nieuwe tv-commercial, die 17 mei live gaat. Hans, de van Telfort bekende ex-miljonair is weer terug. Bij Telfort kan je MB’s en minuten die je over hebt meenemen naar de volgende maand. De metafoor is dit keer de restjes pannenkoek in het pannenkoekenhuis. Hij heeft tupperwarebakjes meegenomen (als cadeau aan zijn vrouw Janine) om die mee naar huis te nemen. Want waar je voor betaald hebt… mag je meenemen.

;s meenemen tv commercial

Telfort over Telfort
‘Telfort is het betrouwe voordeelmerk in de telecommarkt. Nu al zo’n 20 jaar. We bieden mobiele telefonie, Interactieve TV, internet en bellen voor thuis. Telfort richt zich op consumenten en zakelijke klanten en biedt goede telecom zonder onnodige extra’s. Klanten kiezen voor Telfort omdat ze graag kwaliteit willen, maar daar niet onnodig veel geld aan uit willen geven. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk. De diensten worden aangeboden via eigen Telfort winkels, telfort.nl, telefonisch via 0800 - 1707 en in telecomspeciaalzaken.’

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie