Scoupy lanceert spaarprogramma voor loyale merkkopers

Consumenten sparen voor vaste lage prijsgarantie op een krat Amstel.

Scoupy lanceert een nieuw programma waarbij consumenten bij loyaal koopgedrag altijd dezelfde prijs betalen, onafhankelijk waar zij hun aankoop hebben gedaan – of tegen welke prijs.

Pricing-strateeg Tijs Rotmans spreekt hier zijn gedachten uit over het initiatief van Heineken Nederland om onder de pils-promo-druk van de Nederlandse supermarkten uit te komen.

 

Het activatieplatform werkt hiervoor samen met Heineken. ‘Amstel SpaarKrat’, zoals het programma heet, geeft Amstel-kopers na drie aankopen een variabel bedrag per geregistreerde aankoop retour: het verschil tussen je kassabonbedrag en €10,99. In de praktijk kan dit oplopen tot maximaal €3 per krat.

Via het spaarprogramma op de website van Amstel registreer je je aankoop van elk krat bier middels een foto van de kassabon. Een volle 'spaarkaart' (3 stempels) levert een retourbedrag op dat door Scoupy binnen 48 uur wordt uitgekeerd.

‘Bier is bij uitstek een product waarvoor consumenten in het algemeen best een sterke merkpreferentie hebben’, zegt Valentijn Bras, directeur/oprichter van Scoupy. ‘Tegelijkertijd is er continu wel een promotie op bier in iedere supermarkt. Merkentrouw kost je dan dus gewoon geld. Op deze manier belonen wij allereerst trouwe Amstel-bierliefhebbers en creëren we tegelijkertijd loyaliteit én consistentie in de aankoop van Amstel.’

De methodiek kan retailer-onafhankelijk ingezet worden en is natuurlijk ook toepasbaar op andere producten en voor andere fabrikanten.

Heineken werkt al langer met spaarprogramma's, zo introduceerde het merk eind 2016 het programma Biertegoed, waarmee consumenten kunnen sparen voor gratis biertjes in de kroeg.

Beeld: 123rf - Robert Wilson

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie