DEPT® breidt haar netwerk van remote hubs verder uit met de lancering van DEPT® Barbados. Deze locatie sluit zich aan bij de bestaande hubs in Macedonië, Kroatië, Uruguay en Argentië. De opening van de remote hub biedt inwoners van Barbados en de rest van het Caribisch gebied de kans om ervaring op te doen in marketing en tech terwijl ze werken met verschillende grote merken.
Om de opkomst van hybride werkomgevingen te ondersteunen en talent met een diverse sociaal-economische en culturele achtergrond aan te trekken, heeft DEPT® nu meer dan 400 werknemers in remote hubs over de hele wereld. Dat is 10% van het wereldwijde personeelsbestand. De remote hub in Barbados wordt geopend met een sterke sociale impactstrategie; in samenwerking met de regering van Barbados en met steun van premier Mia Mottley investeert DEPT® in deze hub om meer economische kansen te bieden aan een land dat zwaar is getroffen door afnemend toerisme en klimaatverandering.
“Als we investeringen hierheen kunnen halen waardoor getalenteerde mensen de virtuele toegang krijgen die ze nodig hebben om hier te blijven en een carrière op te bouwen, hoef ik daar niet lang over na te denken,” aldus Mia Mottley. “Het is onze plicht om mensen de middelen, vaardigheden en toegang tot kansen te geven. We hebben DEPT® al een tijdje op onze radar en we zijn onder de indruk van hun progressieve instelling en hun missie om een verschil te maken. Het zijn echte pioniers in de digitale wereld, dus toen ze zeiden dat ze hier een regionale hub wilden, zei ik: ‘kom maar!’”
DEPT® heeft al meerdere fulltime werknemers aangenomen in Barbados en verwacht het team tegen het einde van het jaar te verdrievoudigen.
“Barbados is aan het veranderen naar een land vol mogelijkheden voor remote werken,” zegt Tobias Cummins, global SVP clients bij DEPT® en zelf afkomstig van Barbados. “Voorheen verlieten mensen met ambitie in tech het eiland om ergens anders een carrière op te bouwen óf ze offerden die ambitie op om de kost te verdienen met werk dat hier beschikbaar was. Het talent is er altijd geweest, maar de kansen ontbraken. Ik denk dat dit programma het tij kan keren. We kunnen mensen uit de hele regio aantrekken naar wat uiteindelijk een belangrijke business hub kan worden.”
DEPT® werkt samen met regering van Barbados om remote hub te openen

DEPT® is half technologiebedrijf, half marketingbureau – en precies die combinatie maakt ons in staat om de meest ambitieuze merken van vandaag te helpen bouwen aan de kansen van morgen.
Met ruim 4.000 AI-native specialisten in meer dan 30 kantoren op vijf continenten, lopen we voorop in het ontwikkelen van oplossingen op het gebied van Brand & Media, Customer Experience, Commerce Growth en Technology & Data. Daarmee zetten we de toon voor het volgende digitale tijdperk, voor merken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer.
Maar vooruitgang betekent voor ons meer dan innovatie alleen. Sinds 2021 zijn we Climate Neutral en B Corp gecertificeerd, omdat we geloven dat creativiteit en technologie pas echt krachtig zijn als ze ook een positieve impact maken op de wereld. www.deptagency.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu