Overslaan en naar de inhoud gaan

Artsen zonder Grenzen zamelt digitaal kerstpakketten in voor noodhulp

De kerstcampagne van de hulporganisatie laat Nederlanders weer geld doneren voor een kerstpakket voor noodhulp.
Artsen zonder Grenzen
© Bron: G2K
Artsen zonder Grenzen
© Bron: G2K

Artsen zonder Grenzen grijpt deze kerstperiode terug op een vertrouwde campagne: Nederlanders kunnen weer symbolisch een kerstpakket vullen voor buitenlanders in medische nood. De hulporganisatie gebruikt de ingezamelde donaties om medische zorg te verlenen.

related partner content for mobile comes here

De campagne 'Geef een kerspakket dat levens redt' wordt op nieuwswebsites en sociale media met video en bannering aangejaagd. In print media creëert Artsen zonder Grenzen aandacht via advertenties en advertorials. Het campagnebeeld is ontworpen door creatief bureau G2K. De visuele focus gaat uit naar de helpende hand van de donateur aan buitenlanders in medische nood.  

Schoon drinkwater en vaccins

Die slachtoffers kunnen gebukt gaan onder de gevolgen van de coronapandemie, maar ook natuurrampen of gewapende conflicten. Daarom laat Artsen zonder Grenzen donateurs hun eigen kerstpakket samenstellen, ook zodat zij zelf het donatiebedrag kunnen bepalen. Donateurs kunnen bijvoorbeeld vijf euro schenken om 7500 mensen een dag van schoon drinkwater te voorzien, of vijftien euro om zestig kinderen een inenting tegen mazelen te geven. Artsen zonder Grenzen benadrukt dat dit 'symbolische cadeaus' zijn, bedoeld om 'inzichtelijk te maken wat wij kunnen doen met jouw gift.'

De hulporganisatie kiest al ruim tien jaar voor zijn kerstpakkettencampagne, naar eigen zeggen omdat die 'traditiegetrouw een enorme respons genereert'. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in