Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van augustus 2019

De maand dat Israël - letterlijk – stilstond bij de gevolgen van kanker en Parijse wildplassers zich ongemakkelijk voelden bij…
Wendy's
Wendy's

The Cancer that Stuck Me

Bureau: BBR Saatchi & Saatchi

Deze Israëlische campagne doet een beetje denken aan de legendarische Ice Bucket Challenge. De actie, waarbij mensen plotseling als een wassen beeld stilstonden, begon met een Instagrampost en verspreidde zich als een olievlek via rode-loper-events, live-televisie, het theater en uiteindelijk deed zelfs de president mee. Het doel van non-profit Stop Cancer Association was om Israëliërs bewust te maken van wat er gebeurt als jonge volwassenen de diagnose kanker krijgen. Die missie slaagde, want The Cancer that Stuck Me hield het land een week lang in de greep.

related partner content for mobile comes here

SNCF – Murals tegen wildplassen

Bureau: Ogilvy Paris

SNCF staat bekend om zijn creatieve campagnes en die lijn volgen het Franse treinbedrijf en Ogilvy Paris met een actie tegen een nogal onsmakelijk fenomeen op stations: wildplassen. Want dat hoort helaas net zo bij Parijs als stokbrood en de Eiffeltoren. Om mannen ervan te weerhouden vrijelijk te wateren, liet SNCF muurschilderingen van kinderen en sportende mensen aanbrengen op en rondom treinstations. Dat blijkt een heel effectief idee, want sinds de murals er zijn wordt op die plekken 88% minder geplast.

Murals

Wendy’s – Keeping Fortnite Fresh

Bureau: VMLY&R

Merken vechten om een plekje in de etalage van de grootste game ter wereld. Maar om op het succes van Fornite mee te kunnen liften, moet je diepe zakken hebben. Of je verzint een creatieve list. Precies dat deed burgerketen Wendy’s toen Fornite de nieuwe game mode ‘Food Fight – Team Burger tegen Team Pizza’ lanceerde. De creatieven van VMLY&R creëerden een personage met een unieke missie: de vrieskisten met het vlees van Team Burger vernietigen. Dit alles om Wendy’s claim te onderstrepen: ‘WENDY’S. DOESN’T. DO. FROZEN. BEEF’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in