De Advertising Council gaat een serie spotjes introduceren op tv, radio en internet om traffic te genereren naar de website van het Rode Kruis, om op die manier donaties binnen te krijgen voor de slachtoffers van Katrina.
Reclamebureau GSD&M maakte in twee dagen tijd en gratis de online advertenties. Ook de mediatijd en -ruimte wordt gratis ter beschikking gesteld.
De zoekmachinewereld draagt ook zijn steentje bij. Zo gaat SEMcares, een organisatie die werd opgericht tijdens de tsunamiramp in Azië en waarin Google, Yahoo, AskJeeves, AOL.com en MSN participeren, de sites van de hulporganisaties optimaliseren.
Yahoo heeft bovendien 828.000 dollar ingezameld via zijn netwerk, heeft een donatiesite gebouwd en nieuwslinks geplaatst op zijn homepage.
De National Cable & Telecommunications Association en de National Association of Broadcasters hebben hun leden gevraagd de spotjes gratis uit te zenden.
Het FastChannel Network zorgt voor digitale distributie van de spotjes.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu