In mei daalden de Britse retailverkopen met 2,4 procent en ook de voorspellingen voor de rest van het jaar zijn somber. In e-tail daarentegen bedroegen online verkopen in mei £1,5 biljoen, een stijging van 30 procent tegenover het voorgaande jaar, en van 13 procent vergeleken met april. Verwacht wordt dat e-verkopen dit jaar £19,6 biljoen zullen bedragen, 35 procent meer dan in 2004. En in 2010 zal dat £60 biljoen zijn, zo’n 20 procent van de totale retailbestedingen. Simpel gesteld zijn de barrières om online te winkelen verdwenen. Het aanbod is groter en toegankelijker; de experience leuker en realistischer; prijzen nog eenvoudiger vergelijkbaar; veiligheidsrisico’s kleiner en het consumentenvertrouwen groter door betere service. De boodschap voor retailers is duidelijk: bouw je merk (ook) online. Want onderzoek laat zien dat als shoppers een plezierige online ervaring hebben en een retailer die een bekend merk voert vertrouwen, 92 procent dat merk meteen zal kopen.
Online shoppen steeds populairder
In retail is het kommer en kwel, maar e-tail groeit en bloeit.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu