Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro lanceert nieuwe positionering: ‘Voor ieder begin’

Patrick Kuijsters (ABN) en Rogier IJzermans (Ace) over de nieuwe marketingkoers van de bank.
Voor ieder begin
Voor ieder begin
© ABN Amro
Voor ieder begin
Voor ieder begin
© ABN Amro

ABN Amro heeft zijn positionering tegen het licht gehouden en komt niet alleen met een heel nieuw communicatieconstruct, maar ook met een nieuwe marketingaanpak. De bank heeft – in nauwe samenwerking met Ace – gekozen voor de pay-off ‘Voor ieder begin’ en die moet de nieuwe merkbelofte gestalte geven. Voor die merkbelofte schakelen we even over op Engels: ‘For anyone with a drive to move forward, we are here to support you’. In het afgelopen jaar is er keihard gewerkt om de nieuwe positionering neer te zetten. Daar zit veel veel meer aan vast dan alleen de commercial die het nieuwe verhaal vertelt, maar ja, die commercial willen we met z’n allen natuurlijk wel even zien. Dit is ‘m:

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kate Maat

Gedegen aanpak. Goede basis neergezet. Mooie pay off. Stoere beeldtaal. Interne communicatie.
Hoe reageren de mannen en vrouwen in grijs / blauwe pakken in de boardroom ? En vooral hoe dragen zij het uit?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in