Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: De week van influencer marketing

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Is het een zwaktebod om grote sterren voor jouw merk in te zetten? Welnee, het gebeurt al sinds mensenheugenis. , zodat het niet tegen je werkt.

related partner content for mobile comes here

Oprah, Bieber en Rihanna

  • Oprah Winfrey verstuurde en dat leverde 12 miljoen dollar op. 12 miljoen? Ja, want de . Best lekker!
  • Justin Bieber en topmodel Kendall Jenner gaven de gloednieuwe campagne van Calvin Klein een zetje. en een veelvoud aan aantal bereikte mensen.
  • Rihanna gebruikte haar fans niet voor een merk, maar voor haar eigen nieuwe single. Ze dropte en zorgde ervoor dat al haar sociale accounts er gelikt uitzagen. Ze stormde daarmee de hitlijsten in en werd ruim 430.000 keer betwitterd.

 

 

HelloFresh

Een influencer hoeft overigens geen wereldster te zijn. En een influencer kan ook negatief over je schrijven. Dat ondervond HelloFresh vorige week, toen Sidney Vollmer /fuck-you-hellofresh-ac44152b8e0a#.w7rberjp3" target="_blank">over hun blogde. Willemijn Vader schreef wat zo’n blog doet voor je PR.

 

 

Media Markt

En het mooie aan sociale media is: je hoeft niet per se influencer te zijn om bereik te genereren op sociale media. werd bijvoorbeeld veel en door de  zelfs bijna letterlijk overgenomen. En zo belandde ook Media Markt onverhoopt in een social media shitstorm.

Het toont maar weer aan dat je als bedrijf transparant moet zijn, anders word je gefileerd op social. Als je niks te verbergen hebt, is het helemaal niet erg om influencers over je te laten tweeten. De consument bepaalt zelf wel of hij het authentiek vindt.

Ik sluit het weekoverzicht af met een onderzoek. Newcom publiceerde het geruchtmakende . vind je een samenvatting!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in