Warc bekeek de cijfers uit de 12 grootste markten. Advertentie-inkomsten groeien met 4,3 procent in 2012 en 3 procent in 2013. Dat is voor 2012 een 0,5 procent lager dan de voorspelling in juni, eerder dit jaar, en voor 2013 1,5 procent lager.
De groei is met name te danken aan de Olympische Spelen en het EK2012, en de Amerikaanse verkiezingen. Volgend jaar wordt wat dat betreft een rustig jaar, aldus Warc.
De Verenigde Staten zien een groei van 4.1 procent in 2012 (153 miljard dollar), in 2013 zal dat 2,5 procent zijn.
In Japan zal er dit jaar geen groei zijn. Wel in China: 13 procent naar 35 miljard dollar, in 2013 zal dat 12,5 procent zijn.
Warc denkt dat van alle kanalen de internetbestedingen zullen groeien met 14 procent. Bioscoop, TV, out of home blijven steken op 3 procent. Print zal weer een daling meemaken.
Bron: Warc

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu