In het Verenigd Koninkrijk is mobiele televisie al sinds 2003 in verschillende vormen beschikbaar. Toch verloopt de ontwikkeling maar moeizaam: door allerlei technologische problemen, maar ook omdat consumenten niet erg warmlopen voor tv-kijken op hun mobieltje, of het nu gaat om live-uitzendingen of video-downloads.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten mobiele tv vooral zien als middel om even de verveling te verdrijven, of om buitenshuis niets van een belangrijke live(sport)uitzending te hoeven missen - wat voor operators veelal duur is om uit te zenden. Maar consumenten hebben weinig zin om (veel) te betalen voor mobiele live-tv.
Dit wordt nog versterkt door de ondoorzichtige kostenstructuren van de aanbieders. Naar verwachting zal mobiele tv dan ook traag blijven groeien. Wel kunnen gebruikersniveaus op korte termijn worden gestimuleerd met goedkopere, door reclame-inkomsten ondersteunde diensten, op voorwaarde dat de reclame niet te opdringerig is.
Bron: Admap

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu