In augustus was de verwachte groei nog 3 procent. VNU maakt dit vandaag voorbeurs bekend. ´VNU's verbeterde vooruitzichten voor 2002 laten duidelijk zien dat onze strategie werkt, en betere resultaten oplevert dan ze voorzagen`, aldus bestuursvoorzitter Rob van den Bergh in een persverklaring. ´De twee vlagschepen in marketing en media, ACNielsen en Nielsen Media Research, laten een sterke groei en operationele performance zien.` De heroverwogen portefeuille van activiteiten, die zich nu meer richt op concepten als 'must-have' marketing, media en bedrijfsinformatie, laat volgens Van den Bergh sterke groei zien. "Deze prestatie, samen met de continue 'drive' om kosten te besparen, hebben ons in staat gesteld hogere cash winst per aandeel te bereiken en betere kredietwaardigheid in 2002.` VNU is bezig met een reorganisatie in Europa om de sterke terugval van het advertentievolume bij vaktijdschriften te compenseren. Gisteren werd overigens bekend dat Procter & Gamble in de VS in zee gaat met VNU´s ACNielsen (FT.com).
Verbeterde vooruitzichten VNU
Uitgeversconcern VNU verhoogt de verwachte winstgroei per aandeel voor afschrijving van goodwill en buitengewone items in het jaar 2002 tot…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu