Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertising versus content property

Bart Kuiper, en andere reclamehelden, werden er groot mee: de advertising property. Maar het is nu tijd voor de content property.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onvervreemdbaar toebehorend aan je merk. Dat is het kenmerk van de advertising property. Cora van Mora. Het oranjeblauw aan de VVD. De tomaat van de SP. De niet meer gebruikte tune van Randstad. Iets waardoor de consument binnen een split-second weet: ja, dat is van dat merk. Merken die geen advertising property hebben, besteden meer. Is vaak bewezen. Niettemin zijn er voldoende reclame- en communicatieadviseurs die graag meer besteden en hun merk zonder property laten lijden.

related partner content for mobile comes here

De advertising property blijft belangrijk, maar heeft inmiddels gezonde concurrentie van de content property. Een contentdomein waarop een merk uitblinkt. Vodafone heeft de Red Room binnen de Voice of Holland. Onvervreemdbaar. Relevante content in een omgeving waar mensen graag bij betrokken zijn. Albert Heijn heeft Allerhande (naast advertising property Harry Piekema), Een content property dient een ander doel dan een advertising property: goede content is een prettige, betrouwbare omgeving waar consumenten op een amusante, maar vooral relevante manier worden voorzien van iets waar ze wat aan hebben. Van Harry Piekema hoor je wat er in de aanbieding is. Via Allerhande leer je hoe je met Kerst de familie een verrassende maaltijd voorschotelt.

Eva van Reijmersdal, universitair onderzoeker, heeft uitgevogeld dat merken die likeable content aanbieden, of daarbij betrokken zijn, een stuk geliefder worden dan merken die het houden bij advertising. De relatie van consumenten met reclame zal tot in de eeuwigheid stroef blijven. De relatie van consumenten met content is in de basis positief. Je biedt namelijk iets aan waar de consument iets aan heeft. Voor reclamemakers pur sang zal het ongelooflijk moeilijk blijken om te denken in content properties. Maar het is het proberen waard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in