Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale kabelabonnees blijven ook analoog tv kijken

Maar liefst 31 procent van alle digitale kabeltelevisiekijkers vergeet de decoder wel eens aan te zetten. Dat is één van de uitkomsten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar liefst 31 procent van alle digitale kabeltelevisiekijkers vergeet de decoder wel eens aan te zetten.
Dat is één van de uitkomsten van onderzoek naar tv kijken en radio luisteren dat TNS NIPO deed in opdracht van kabelraden.nl, het landelijk steunpunt voor programmaraden.

Deze kijkers geven aan dat het nog geen gewoonte is om de decoder te gebruiken. Andere redenen om nog wel eens analoog (te kijken, zijn dat digitale tv storingsgevoelig is, het vervelend is om meerdere afstandsbedieningen te gebruiken, het kwaliteitsverschil tussen analoog en digitaal minimaal kan zijn, of dat teletekst niet of slecht werkt bij digitale televisie.

Gemiddeld genomen kijkt een digitale televisiekijker nog dertig procent van de kijktijd analoog op het hoofdtoestel. Daarnaast zullen deze abonnees meestal analoog kijken op tweede en derde toestellen.

Ook voor radio blijft analoge kabeldoorgifte nog steeds belangrijk. Bijna zeven op de tien (67 procent) respondenten zeggen thuis wel eens radio via de kabel te luisteren. Bij ouderen (55+) is dit 77 procent en bij jongeren nog altijd 54 procent.

Luisteraars geven aan het meest naar Sky Radio, Radio 538 en Radio 2 te luisteren. Maar in luisterduur scoort Radio 10 Gold het hoogst.

Het gehele onderzoek is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in