Anti-reclame

Belangengroeperingen gaan steeds verder in het zwartmaken van producenten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In hun radiocampagne tegen de kip uit de bioindustrie, gaat WakkerDier nu wel heel ver.

Vergelijkende reclame is in Nederland maar zeer ten delen mogelijk. Een concurrent in de markt maak je niet zo maar even zwart.

Blijkbaar anders ligt het voor belangengroepen. Die nagelen in commercials hun opponent regelrecht aan de schandpaal.

gaat in hun laatste nu wel erg (te?) ver: "Kip, het meest mishandelde stukje vlees" op de bekende deun van de kipsector zelf.

Gelijktijdig dient Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie ;kip_het_meest_MISHANDELDE_stukje_vlees!&;/" title="_&;kip_het_meest_MISHANDELDE_stukje_vlees!&;">een klacht in tegen kipcampagne van de vleessector. Wakker Dier wil dat de 3 miljoen euro die de vleessector aan EU-subsidie kreeg, wordt teruggevorderd.

Afgelopen week verzocht het Productschap Pluimvee en Eieren de stichting WakkerDier te stoppen met de radiocampagne.

WakkerDier smult intussen van de gedachten dat ze een rechtzaak aan de broek krijgen: gratis publiciteit!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie