Belgisch-Schots biermerk maakt adblocker om eigen campagne te blokkeren

Gordon Finest Beers meldt wel telkens fijntjes dat ze een ad voor je hebben geblockt.

Adblockers zijn een groot probleem voor adverteerders. 37 procent van de Belgen zou er een gebruiken, zo bleek onlangs nog.

Maar het Belgisch-Schots biermerk Gordon Finest Beers vindt dat eigenlijk geen probleem. Het creërde zelf de Gordon Finest Adblocker als campagne. Het enige wat die blokkeert is de campagne van Gordon zelf.

De reden? Nou ze hebben niets te bewijzen. Ze zijn volgens het merk zelf de eerste adverteerder die z’n eigen campagne blokkeert.

Je kunt via www.gordonfinestadblocker.be de adblocker installeren. Vanaf dat moment zie je geen banners of video’s van het biermerk meer. Andere advertenties zie je gewoon wel nog.

Maar… Elke keer dat er een banner of video effectief wordt geblocked, laat het merk dit wél even weten via een àndere banner of video. En laten die nu lijken op de Gordon-campagne.

Het resultaat? 650.000 mensen bekeken het in een week tijd, 2.864 mensen kozen ervoor de advertenties te blocken. Conclusie van het biermerk: 99,6 procent van de mensen willen hun advertenties zien.

Credits:

Bureau: BVBA OLAF
Klant: Gordon Finest Beers
Contact: Coline Bagein, Stephane De Kempeneer
Creatie: Olaf Meuleman, Jeroen Goossens, Ludovic Leekens
Productie: Adsomenoise
Geluid: Sonicville

Advertentie
advertisement
Advertentie