Ditzo doneert 1 miljoen euro aan kankeronderzoek

Ditzo geeft dit jaar geen geld uit aan tv-reclame, maar doneert aan het kankeronderzoek van professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ditzo zegt in een persbericht het geld niet uit te willen geven aan de acquisitiekosten die in deze maanden worden  gemaakt om nieuwe klanten te werven.  Zorgverzekeraars in Nederland investeren aan het eind van het jaar miljoenen euro’s in marketingcampagnes om nieuwe klanten aan te trekken. Met name in de zogenaamde overstapweken wordt er veel geld gepompt in TV om de zogenaamde ‘switchers’ voor zich te winnen.

Ditzo voert natuurlijk ook campagne, maar dus niet op TV. En de verzekeraar heeft er een goed doel aan verbonden. Voor iedere keer dat een consument de commercial op de website bekijkt, doneert Ditzo een euro aan . Voor iedere keer dat de video gedeeld wordt, doneert de verzekeraar 2 euro. Om niet dezelfde fout te maken als , is er een maximum bedrag vastgesteld: 1 miljoen euro.

De commercial is te zien op de website , en op Youtube:

De Wereld Draait Door
Ditzo zegt geinspireerd te zijn door een uitzending van ‘De Wereld Draait Door’. In het programma deed professor Bernards een oproep om er samen voor te zorgen om voor iedere patiënt met kanker een behandeling op maat mogelijk te maken. Op deze manier kan kanker zoveel mogelijk een chronische, en niet langer een dodelijke ziekte worden.

Bob Stehmann van Ditzo: ‘Het item maakte heel wat los binnen de Ditzo-gelederen. Want als je een hart hebt voor de zorg, kun je eigenlijk tot maar één conclusie komen: Het geld dat wij in een televisiecampagne steken, is veel beter besteed wanneer wij het beschikbaar stellen aan dit onderzoek. Dan gaat het echt naar zorg. Dan brengen we iets teweeg, dan zetten we een belangrijke stap in het overwinnen van kanker.’

Ditzo wil het bedrag voor kerst bij elkaar gekeken hebben.

Bureau achter de actie: Etcetera

Update:
Op 13 decemer werd de mijlpaal van 1 miljoen euro bereikt voor het Antoni van Leeuwenhoek. De video-oproep van John de Wolf op YouTube meer dan 860.000 keer bekeken, gingen er ruim 20.000 tweets rond op Twitter. 

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie