Heineken lanceert loyaltyprogramma 'Heineken Biertegoed'

Koop Heineken bier in de supermarkt en verzilver je spaarpunten in de kroeg.

Heineken introduceert ‘’, een loyaltyprogramma waarmee bierliefhebbers Heineken horecazaken in Nederland kunnen ontdekken. Bij aankoop van Heineken producten met Biertegoed in de supermarkt kunnen consumenten de code op de verpakking activeren in de Heineken Biertegoed app. Het Biertegoed kan daarna verzilverd worden voor een vers getapt Heineken biertje bij deelnemende horecalocaties in heel Nederland. De brouwer: &;Met Biertegoed bieden we Nederlandse bierdrinkers tips en inspiratie, heeft de supermarkt een innovatieve promotie en worden horecaondernemers geholpen om (nieuwe) gasten naar hun bar te krijgen.&; Bij de start nemen al ruim 2000 horecagelegenheden deel aan Heineken Biertegoed.

Bierliefhebbers
Marketingdirecteur Heineken Nederland, Bram Westenbrink, zegt dat hij het horeca- en retailkanaal direct met elkaar wil verbinden. Westenbrink: &;Dat is voor het eerst. Met dit programma laten we bierliefhebbers die Heineken met Biertegoed in de supermarkt kopen ook de rijke wereld van de Heineken horecazaken ontdekken. Naast de mogelijkheid om het Heineken Biertegoed aan de bar te verzilveren, geven we consumenten met de Biertegoed app ook persoonlijke en locatiegebonden tips over mooie horecalocaties die aan het programma deelnemen. Op de app is allerlei informatie te vinden over de aangesloten kroegen. Zo kunnen bierliefhebbers samen met vrienden nieuwe cafés ontdekken en daar genieten van een mooi vers getapt glas Heineken.&;

(Tekst gaat verder onder video)

Directeur Retail Heineken Nederland, Evelien Sanders, zegt er dit over: &;We kijken altijd hoe we op eigentijdse, typische Heineken-wijze waarde kunnen toevoegen voor onze business partners en consumenten. Heineken Biertegoed is daar een goed voorbeeld van. Door middel van de aankoop van Heineken-producten in het retailkanaal nodigen we mensen uit er op uit te trekken en ook een heerlijk, vers getapt Heineken biertje in de horeca te drinken. Een mooie invulling van het Heineken "Open Your World" thema en een goed voorbeeld van hoe innovatieve activaties in retail en horeca elkaar kunnen versterken.&;

Geert Minnart, Directeur Horeca Heineken Nederland denkt met Heineken Biertegoed de volgende stap te zetten in de service die Heineken biedt aan horeca-ondernemers. &;We bouwen een brug voor klanten tussen retail en horeca. Hiermee helpen we bareigenaren en horecaondernemers door klanten naar hun bar te trekken. Ondernemers kunnen tegelijkertijd via hun eigen pagina in de app direct met consumenten communiceren, door bijvoorbeeld te laten weten dat er live voetbalwedstrijden worden uitgezonden. De horeca heeft heel positief gereageerd op dit initiatief en met 2000 deelnemende horecazaken maken we een vliegende start met het Heineken Biertegoed programma.&;

Heineken Biertegoed wordt vanaf nu verkocht bij het 24x30 cl krat. Binnenkort zullen ook de belangrijkste verpakkingen van Heineken (6-pack 33/50cl blik en 6/12-pack 25cl mono) worden voorzien van Heineken Biertegoed codes. De hoogte van het Biertegoed is afhankelijk van het soort verpakking. Na aankoop voer je de code van de verpakking in op de Heineken Biertegoed app en de app onthoudt direct hoeveel tegoed je hebt. Consumenten kunnen per dag maximaal twee biertjes per persoon bestellen via de Biertegoed app. Ook wordt in de app aandacht besteed aan het belang van verantwoorde alcoholconsumptie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie