Naamsbekendheid belangrijkste doel reclame

Niet het verhogen van de omzet, maar het verkrijgen van meer naamsbekendheid is het belangrijkste doel van de meeste adverteerders. Dat blijkt uit onderzoek van reclamebureau Hemels van der Hart Doublespace (h2d2).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek maakt deel uit van een groter onderzoek naar het meten van de resultaten van marketingcommunicatie-inspanningen en is gehouden onder de top 500 van adverteerders in Nederland. Naamsbekendheid wordt door 37 procent het belangrijkste doel gevonden, terwijl 31 procent omzetverhoging het belangrijkst vindt. Imagoverbetering wordt genoemd door 24 procent, respons door 22 procent en bereik door 17 procent.

Verder blijkt uit het onderzoek dat de meeste adverteerders niet consequent metingen uitvoert naar de resultaten van campagnes. Bedrijen in de IT/Telecomsector doen dat het minst vaak; bedrijven in de dienstverlening en not-for-profitsector het vaakst.

Bedrijven die zelden meten noemen de kosten als belangrijkste belemmering. Een andere reden is het ontbreken van een nulmeting. Ook geeft een grote groep adverteerders aan geen tijd te hebben voor metingen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie