Stickers op Instagram en Whatsapp en nieuwe hashtag #MonthOfGood

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal

Instagram 💙 stickers

Dat Instagram niet vies is van een sticker hier en daar is geen geheim. Waarom dan niet gewoon nog een erbij? Dat dacht Instagram nou zelf ook. Dit keer werkt het platform aan een nieuwe Stories sticker waarmee je bedrijfsprofielen kunt delen met je volgers. 

Naast een header bevat deze ‘Share Professional’ sticker ook een preview van de 3 meest recente posts van dat profiel. Mooie tool dus voor het promoten van je favoriete bedrijf, wat zeker in deze tijd niet ongewenst is. Eerder deze maand werd er al een sticker toegevoegd waarmee je bedrijven een handje kunt helpen door middel van gift cards, het bestellen van eten en fundraisers. Shout out naar Instagram!

instagram

Meer stickers!

Stickers zijn geliefd, zo blijkt. Whatsapp pakt het alleen iets anders aan dan Instagram. De populaire app en de World Health Organization (WHO) hebben namelijk de handen ineengeslagen voor de lancering van 'Together at Home', een nieuw stickerpakket om de regels omtrent social distancing te supporten. Gebruik de stickers, beschikbaar in 10 verschillende talen, om je vrienden eraan te herinneren hun handen te wassen, thuis te blijven en afstand te houden. 

Whatsapp hoopt dat mensen deze stickers gebruiken om te checken hoe het met hun dierbaren gaat, vooral degenen die zich bang en alleen voelen. Dus, show some love mensen. 💗

whatsapp

#MonthOfGood 🙌🏽

Instagram houdt de positiviteit er graag in. Omdat de manier waarop de Ramadan dit jaar gevierd zal worden er natuurlijk anders uit gaat zien dan normaal, heeft het platform een initiatief gestart om de boodschap van positiviteit en saamhorigheid tijdens deze culturele gebeurtenis te versterken. 

De Ramadan is een van de grootste culturele periodes van het jaar en over de hele wereld worden ervaringen dan ook massaal gedeeld op Instagram. Om de boodschap van de Ramadan op een creatieve manier te verspreiden vraagt Instagram gebruikers hun eigen goede acties en mooie boodschappen te delen met de #MonthOfGood hashtag. Denk aan een bedankje voor harde werkers in de zorg of een gewoon een lieve comment. Op deze manier hoopt het platform ondanks de fysieke afstand toch een mooi virtueel feest te bieden. You know what to do!
 

monthofgood

Voor de gamers

In de concurrentie met Twitch (het Amazon centrum voor gamers) heeft Facebook nu een eigen game-app gelanceerd. In de eerste instantie stond de release van de app gepland voor juni, maar gezien de stijgende populariteit van gaming door de huidige situatie, is deze een aantal maanden naar voren gehaald. Gamers kunnen zelf spelen, game streamers volgen en live sessies delen met de Go Live functie. 

Met ‘Facebook Gaming’ hoopt Facebook meer game streamers en kijkers naar het platform te trekken. Voor nu is de app vrij van advertenties en wil Facebook er geld aan verdienen door virtuele goederen voor games te verkopen. 👾 De Apple lovers onder ons moeten nog even geduld hebben. Voor nu is de app alleen nog beschikbaar voor Android.


 

gamers

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie