T-Mobile: Telfort maakt misleidende reclame

T-Mobile Nederland daagt concurrent Telfort voor de om een reclamecampagne waarin producten van de twee ondernemingen worden vergeleken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sinds vorige week vergelijkt Telfort, een dochter van KPN, eigen abonnementsvormen met die van T-Mobile. In een van die vormen claimt Telfort goedkoper te zijn. Maar volgens T-Mobile laat Telfort in de reclame bijvoorbeeld achterwege hoeveel sms-jes iemand stuurt of hoe vaak de voicemail is afgeluisterd.

‘De consument kan net zo goed veel duurder uit zijn met het abonnement van Telfort. Bij doorberekening van de belprofielen die de Consumentenbond hanteert blijkt dat een consument bij Telfort van 10 goedkoper tot 41 duurder uit is dan bij T-Mobile. T-Mobile vindt de vergelijking daarom onjuist en misleidend’, zo meldt het bedrijf.

T-Mobile is van mening dat Telfort onrechtmatig handelt en legt de zaak daarom aan de rechter voor.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie