TikTok helpt merken met advertentiefunctie, pimp nu je Twitter Fleets met stickers

Social-contentbureau Blauw Gras praat je bij in de #Lekkersociaal

Cashen met Clubhouse 💰

Clubhouse zorgt ervoor dat elke maker straks geld kan verdienen met content. Het wordt voor iedereen mogelijk om een host een zelfgekozen bedrag te betalen. Zo support je jouw favoriete Clubhouse-creators. We hoeven dus niet bang te zijn aan een bak aan advertenties. En toch kunnen creators zo hun geld verdienen met het platform.  

Het is simpel: ga naar het account van een creator en druk op de knop ‘Send Money’. Clubhouse zorgt ervoor dat 100% van de opbrengsten bij de maker terechtkomt. Met deze stap doet Clubhouse heel erg hun best om gebruikers niet kwijt te raken. In de cijfers is namelijk al te zien dat de populariteit van de app afneemt.

Clubhouse is gezakt van plek 33 op de iPhone Free Downloads lijst naar plek 278. Daarnaast zijn er al veel Clubhouse-clones op de markt, dus moet de app er nu alles aan doen om huidige gebruikers te behouden. Er wordt nu getest met de functie. Zal Clubhouse de functie snel genoeg kunnen uitrollen om hun creators niet kwijt te raken?

Advertentie
advertisement
clubhouse

TikTok Video Editor als steuntje in de rug voor merken 

Niet alleen individuele gebruikers zijn fan van TikTok, ook steeds meer merken en bedrijven zijn er te vinden. In tegenstelling tot Clubhouse, slaagt TikTok er dus nog steeds in om te groeien in populariteit.

De app gaat daarom bedrijven ondersteunen met het maken van advertenties. Ze helpen een handje met de TikTok Video Editor, een tool die het mogelijk maakt om vanachter je laptop video’s te bewerken en ze vervolgens in te zetten als advertentie. Met de tool is alles mogelijk om de TikTok-style in je video’s te editen. 

Naast het kiezen van beelden, muziek en tekst, zijn er nog meer tools die de Video Editor te bieden heeft: 

⏳ Verschillende overgangen om te gebruiken tussen de beelden. 

✨ Effecten om over de beelden heen te plaatsen

🎼 De optie om audiofragmenten te knippen en verwijderen

✂️ Een tool om afmetingen te croppen tot het juiste formaat 9:16, 1:1 of 16:9

TikTok helpt hiermee merken en bedrijven een handje bij het maken van TikTok ads. Tijd om te gaan testen!

Stickers plakken in Twitter Fleets

Twitter Fleets komt met een update! De nieuwe optie maakt het mogelijk om je creativiteit op de story functie los te laten. Twitter komt namelijk met stickers, in vorm van emoji's of gifjes.🙌  Een kleine stap voor Twitter, want als we de functie naast andere apps leggen die een story functie hebben is er veel meer mogelijk. Denk aan AR-filters, tekstoverlay of de optie om te tekenen. Voor nu kiest Twitter er dus alleen voor om stickers toe te voegen. 

Wil Twitter dat de Fleets functie meer gebruikt gaat worden op het platform, dan moeten er waarschijnlijk meer functies gelanceerd worden. Om hun verhaal te pimpen en customizen, zullen creators nog steeds hun toevlucht zoeken in Instagram, Facebook of Snapchat. De mogelijkheden zijn hier simpelweg breder. Het is dus wel te verwachten dat Twitter hun Fleets toolbox in de toekomst nog verder gaat uitbreiden.

Filter je Facebook-feed 

Facebook-gebruikers krijgen weer iets meer de touwtjes van hun nieuwsfeed. Zo komt er een update waarmee gebruikers van de app hun feed kunnen aanpassen naar hun voorkeuren. 

Met de update kan de volgorde van berichten bijvoorbeeld worden omgezet naar ‘chronologisch’. Deze functie was er al, maar was lastig te vinden; hij was weggestopt in een menu.

Naast de volgorde van berichten, wordt het ook mogelijk om te filteren op berichten van bepaalde vrienden of pagina’s. Het algoritme blijft wel zijn werk doen, maar gebruikers kunnen zo zelf hun voorkeuren doorgeven. 

In de update neemt Facebook ook een functie over van Twitter, namelijk de optie om het aantal reacties op een post te beperken. Zo kan je aanvinken wie er op jouw post mag reageren: iedereen, vrienden of alleen de mensen die je tagt. Handig als je geen zin hebt in discussies onder je post!

FB

Ondertiteling op TikTok

TikTok rolt een nieuwe functie uit voor gebruikers: ondertiteling van de gesproken tekst in je TikTok. Bij het maken van een video, zet je de knop ‘auto captions’ aan. Dan wordt de ondertiteling automatisch gegenereerd. De tekst wordt geplaatst over de video. Zit er een foutje in? Dan is het mogelijk om de tekst aan te passen in de editorfunctie. 

Als je je afvraagt waar deze functie vandaan komt? Verrassend genoeg hoeven we niet ver te zoeken. Instagram had al de speciale Instagram Threads-app om video’s van ondertiteling te voorzien. De functie heeft Instagram doorgetrokken naar IGTV. Ondertiteling in korte video’s wordt dus steeds populairder.

Nu de functie ook op TikTok is gelanceerd, zien we de populariteit waarschijnlijk door het dak vliegen.

tiktok

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie