De eerste nieuwe meta-feature en trends in viral TikToks

Social-agency Blauw Gras praat je bij over de laatste social updates in #lekkersociaal.

Nieuwe Features

Meta onthult een tool voor het verifiëren van brand suitability

Meta, voorheen bekend als Facebook geeft aan dat er meer controle komt voor adverteerders op sociale media. Meta bewerkstelligt dit met de onthulling van een brandsuitability-verificatietool voor adverteerders in de NewsFeed. De feature geeft merken meer controle over waar hun advertenties worden weergegeven in NewsFeed-omgevingen. De tool laat Facebook hun advertenties in drie onderwerpcategorieën weergeven - nieuws en politiek, sociale kwesties en misdaad en tragedie - in de NewsFeed. De nieuwe features worden verwacht in 2022

Snap Inc. rolt levering in meerdere formaten uit

Snap introduceert Multi-Format-levering, waarmee adverteerders alle videoadvertentie-indelingen op Snapchat in één advertentieset kunnen kopen. Dit omvat alle videoadvertentie-indelingen, inclusief verhaaladvertenties, snapadvertenties, commercials en collectieadvertenties. Multi-Format-levering stelt merken in staat hun campagnes te optimaliseren voor hun centrale doel, zoals 'videoweergaven' of 'engagement', waardoor Snapchat een ideale locatie is voor adverteerders om hun belangrijkste doelgroep te targeten.

Instagram shakerage en carrousel

Instagram heeft een nieuwe functie toegevoegd, de 'rage shake', waarmee gebruikers een probleem sneller kunnen melden. Wanneer je je telefoon schudt terwijl de app open is, verschijnt er een pop-upscherm met de vraag "Is er iets misgegaan?" waarin je wordt gevraagd een probleem te melden.

Een andere handige toevoeging aan de app is de mogelijkheid om een enkele foto uit een fotocarrousel te verwijderen. 


 

Advertentie
advertisement

Viral TikTok content

Tiktok is booming, nu het platform 1 miljard maandelijks actieve gebruikers heeft kan niemand meer om de app heen. Het platform SEMRush deed onderzoek naar de belangrijkste trends en eigenschappen in virale TikTok-inhoud, wij zetten ze voor je op een rijtje.

Het beste antwoord op de vraag ‘hoe maak ik een viral TikTok-campagne?’ is simpel: organische inhoud, TikTok-gebruikers reageren beter op sound-on advertenties en campagnes die aansluiten bij de presentatiestijlen en formats van gebruikersclips in de app.

Om meer inzicht te krijgen in waar TikTok-gebruikers op reageren, heeft SEMRush een analyse uitgevoerd van 300 van de meest populaire TikTok-clips om te meten wat de gemeenschappelijke elementen in elk waren, wat de impact zou kunnen zijn, inclusief bepaalde hashtags en trefwoorden en het verschil in engagement tussen geverifieerde en niet-geverifieerde gebruikers.

Een aantal interessante cijfers:

- TikTok is doorgaans een ‘happy’ platform, 53% van de geanalyseerde video’s droeg een blije toon met zich mee.

- Meer dan 1 op de 3 virale TikTok-video's was gericht op een persoon die binnen de eerste drie seconden sprak.

- Een groot deel van de viral video’s zijn niet afkomstig van geverifieerde creators, 83% van de video’s werd gemaakt door creators zonder het bekende vinkje.

- Meer dan de helft (56%) van de viral TikToks heeft muziek als primair geluid, het meest gebruikte muziekgenre op tiktok is popmuziek en beslaat zo’n 25% van de viral TikToks met geluid.

- Het gebruik van de keywords #FYP, #trending of #viral geven minder tractie aan de viral TikTok dan eerder gedacht.

 

De rest van de resultaten en infographics van het onderzoek vind je hier.


 

Infographic TikTok 1 SENRush
infographic TikTok

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Al ruim 10 jaar laten wij merken groeien met de power van social.

Wij geloven dat een social mindset dé brandstof is voor merken van de toekomst. Waarom? Omdat dit de merken zijn die een lange termijn positie weten te realiseren in een wereld die steeds vaker draait om kort, korter, kortst.

Bij Blauw Gras noemen we dit Social Brands, en het is onze missie om samen met onze opdrachtgevers vandaag én morgen aandacht te winnen in deze snelle en overvolle content-wereld.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie