Alle finalisten voor de Dutch Creativity Awards 2021 bekend

In totaal zijn uit meer dan 950 inzendingen 207 projecten genomineerd voor een award.

Alle finalisten voor de Dutch Creativity Award 2021 bekend
ADCN

ADCN, de club voor creativiteit, heeft uit meer dan 950 inzendingen 207 finalisten gekozen die meedingen naar een Dutch Creativity Award 2021. De disciplines dit jaar zijn naast de gebruikelijke Communications, Craft, Digital en Design uitgebreid met onder andere Business, Culture en Society. Met bijna 150 juryleden is afgelopen weken in 27 jury een  selectie gemaakt van finalisten. 

Eind september worden de winnaars bekend gemaakt.

Advertentie
advertisement

Alle nomainaties

In de nieuwe discipline Society werden dit jaar 120 projecten ingestuurd. De discipline Culture kreeg 42 verschillende inzendingen vanuit fashion, architectuur, gaming, podcasts, muziek, film en fotografie en bestaat uit 7 finalisten. Volgens ADCN is Craft is jaar een rijkgevulde discipline, die net zoveel finalisten biedt als discipline Communications. 

Bekijk hier alle nominaties per categorie: Business en CommunicationsCraft & Culture en Design & Digital en Future en Society.

Jury

ADCN laat weten dat de 150 juryleden verantwoordelijk voor de selectie finalisten uit verschillende creatieve disciplines en van verschillende achtergronden komen. Zo zijn er naast creatieve professionals uit de wereld van advertising en design, verschillende creatieve makers en denkers op het gebied van ondernemerschap, start-ups, scale-ups, social enterprise en creatieve leiders uit de creatieve en culturele industrie betrokken geweest bij het keuze proces. 

Creatiever

Soraya Odendaal, Awards & Operations director van ADCN vertelt dat het de missie is van ADCN om de beste creatieve ideeën van Nederland te presenteren eind september om hier samen van te leren.

‘We willen iedereen in en buiten ons vak graag 10% creatiever maken. Wat voor vaardigheden zijn hiervoor nodig? En wat leveren creatieve ideeën op? Voor een merk, de economie, maar ook mens en maatschappij. In een jaar waarin ons werk en leven voor grote uitdagingen zoals corona, inclusie en het klimaat staat, is er meer creativiteit nodig om tot impactvolle oplossingen te komen.'

Vernieuwingen

Eind vorig jaar maakten oprichters ADCN en Adformatie bekend dat de ADCN Lampen en de Spin Awards vanaf 2021 verder gaan onder de naam Dutch Creativity Awards. De combinatie van twee awards in één platform zou zo tijd en geld besparen voor de industrie en voor deelnemers om tegelijkertijd de awards inclusiever en impactvoller maken. Daarnaast zijn er nieuwe disciplines toegevoegd om met als doel om de reikwijdte van de Dutch Creativity Awards te vergroten. 

In totaal zijn er nu 8 disciplines: Business, Communications, Craft, Culture, Design, Digital, Future en Society. In totaal omvatten de awards 58 categorieën met meer dan 10 nieuwe toevoegingen.

Nieuwe categorieën zijn bijvoorbeeld Voice & Social Audio, Podcasting en Production Design. Voor de nieuwe disciplines Business, Culture en Society is volgens ADCN ook nationaal gescout naar creativiteit - zoals bij ondernemers en start-ups, in de creatieve industrie, en bij sociaal-maatschappelijke organisaties. 

Ceremonie & Festival

Eind september worden de winnaars van de Dutch Creativity Awards bekend gemaakt. Tijdens het Dutch Creativity Festival, op 25 en 26 november wordt verwacht dat zowel de jury's als finalisten en winnaars hun werk presenteren.

Lees ook: Dit zijn alle nominaties voor de ADCN 2020

Plaats als eerste een reactie

Advertentie