Beurzen in de lift

Bijna vier op de tien bedrijven in Nederland maken regelmatig gebruik van beurzen, blijkt uit onderzoek in opdracht van Fbtn en ESAH.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe groter het bedrijf, des te eerder zal het beurzen inzetten als communicatie-instrument. Bij bedrijven met meer dan 100 werknemers is dat percentage zelfs 63 procent. Het is een van de uitkomsten van een grootschalig onderzoek dat in opdracht van Fbtn, de branchevereniging Beurzen en Evenementen in Nederland, en ESAH, Exhibition Services Association Hollanden, gehouden is onder 544 bedrijven in Nederland.

In een eerder onderzoek (Beurzen in de Branding (1993) was nog slechts 24,1 procent van het bedrijfsleven geregeld betrokken bij deelname aan beurzen. Uit het onderzoek blijkt ook dat persoonlijke verkoop het meest gehanteerde marketingcommunicatie-instrument is (63 procent). Internet is met 50 procent een goede tweede.

Interessant is te zien hoe exposanten naast hun beursdeelname vooral internet (80 procent) en persoonlijke verkoop (72 procent) inzetten als marketingcommunicatie-instrument.

Adverteren scoort 62 procent en direct marketing 49 procent. Per gebruikersgroep is gevraagd naar het belang dat aan het ingezette marketingcommunicatie instrument wordt gehecht. Hoog scoren persoonlijke verkoop, bedrijfsevenement in eigen huis (wel laag gebruikt), internet, reclame op radio en televisie en public relations. Ook het belang dat men aan beurzen hecht, is hoog. Sponsoring, vierde als het gaat om gebruik, scoort het laagst in belang.

Kijkend naar de toekomst geven exposanten de grootste kansen opnieuw aan internet (88 procent), gevolgd door persoonlijke verkoop, public relations, direct marketing en beurzen. Onderaan treffen we sponsoring, congressen, reclame op radio en televisie, buitenreclame en adverteren in dagbladen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie