CrowdFone: de toekomst van de telecomindustrie?

CrowdFone zegt een mobiel telecombedrijf met nieuwe spelregels te zijn. Tarieven zonder bundels, betalen per seconde, per dag bepalen hoe veel je wilt uitgeven en één tarief voor prepaid- en postpaidbellen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

CrowdFone wil de markt op als de eerste mobiele operator van Nederland die staat voor &;grip op je kosten, betrokkenheid en openheid&;. Oprichters Paul Coerkamp en Hans Smeets hebben jarenlang in de telecomindustrie gewerkt en willen met een nieuwe weg inslaan. Paul: ‘Telecombedrijven halen continu trucjes uit om zo veel mogelijk rendement te halen, waar wij zelf ook aan hebben bijgedragen. We willen dit rechtzetten en onze verantwoordelijkheid nemen door te laten zien dat een telecomoperator open, transparant en rechtdoorzee kan zijn.’

Controle bij consument
‘Bij CrowdFone ligt de controle bij de consument’, legt Hans uit. ‘Op twee manieren gaan we een open relatie aan met klanten. Ten eerste bieden we geen bundels aan: je betaalt alleen voor wat je echt gebruikt. Zowel voor bellen, sms als mobiele data kun je per dag, week of maand een maximum bedrag instellen. Tarieven ronden we nooit naar boven af en beltegoed is onbeperkt houdbaar. Ten tweede hebben we bewust het ontwikkeltraject voor de app en API opengelegd zodat klanten mee kunnen denken en ideeën leveren voor bijvoorbeeld onze app. In de gesloten telecomwereld is dat een nieuwe aanpak. We zijn ervan overtuigd dat we door van elkaar te leren een betere app kunnen neerzetten dan de concurrentie.’

Spill-over effect
CrowdFone richt zich met name op de techneuten in de doelgroep. Paul: ‘Zij lopen voorop op telecomgebied, en ergeren zich net als anderen dat ze al jaren aan vaste bundels en hoge kosten’. Via media als wil CrowdFone de doelgroep bereiken, het idee is op dergelijke platforms een discussie op te starten. Dat moet leiden tot een spill-over effect, waardoor familie en vrienden automatisch bereikt worden, en we een nog bredere doelgroep bereiken. Over een paar jaar zullen we het gek vinden dat we ooit in die bundels geloofden’, aldus Paul.

Toekomst van de telecomindustrie
verwacht dat door hun toetreding tot de markt een groot aantal telecomspelers gedwongen wordt om mee te gaan. Hans: ‘We hopen dat veel mensen bij ons aansluiten, waardoor corporate telecombedrijven wel met ons mee móeten gaan. De marges in de telecomindustrie zijn op dit moment ontzettend hoog. Wij nemen zelf een redelijke marge, waardoor we een gezond rendement halen en je als klant niet te veel betaalt. Daarnaast willen we ons ook vooral richten op technische innovaties. We willen alles openleggen, waardoor het bijvoorbeeld mogelijk wordt om SIP-telefonie te koppelen aan je mobiele nummer. In de praktijk is dit nu moeilijk toe te passen omdat alle operators dat tegenhouden.’

CrowdFone heeft nog wel een startkapitaal van tweehonderdduizend euro nodig om verder te kunnen. Ze hopen dit de komende tijd via bij elkaar te halen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie