Merkbeleving: locaal of globaal?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Eye on Asia', van reclamebureau Grey en marktonderzoekbureau Millward Brown, is een studie naar merkbeleving en ontvankelijkheid voor reclame in 12 landen in Azie. Google en je concludeert twee dingen: 1. Hij staat (nog) niet online en 2. het is geen originele naam.

Ondanks die twee handicaps, meldt de studie een paar interessante resultaten.

Bijvoorbeeld het feit dat Singaporezen veel ontvankelijker zijn voor reclameboodschappen en andere manieren die marketers gebruiken om met hen in contact te komen. 74% Vertrouwt erop dat marketers een goede klus klaren op dat gebied, een aantal dat elders in de regio meer dan de helft lager ligt.

Dat gaat gepaard met een relatief lage reclamemoeheid in Singapore: 58% vindt de reclamedichtheid te groot, terwijl het regiogemiddelde op 69% ligt.

Dat die twee verschijnselen met elkaar te maken hebben, ligt voor de hand. Dat is minder duidelijk het geval met de mate van locale versus wereldmerkwaardering in Singapore: een benedengemiddeld aantal van 70% vindt dat locale merken zich kunnen meten met wereldmerken. Maar liefst 96% vindt dat Singapore er meer eigen wereldmerken op na zou moeten houden.

Die laatste kun je op dit moment inderdaad op de vingers van een hand tellen. .

Bron: Straits Times

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie